اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس امنیت عمومی خراسان‌رضوی خبر داد

با زنان بدحجاب در تمام مراکز عمومی برخورد می‌کنیم

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس امنیت عمومی خراسان‌رضوی گفت: اجرای طرح امنیت اخلاقی و برخورد با زنان بدحجاب محدود به یک مکان و محل نیست و در تمام مراکز عمومی حتی سینماها و مراکز گردشگری نیز با آنان برخورد می‌شود.

با زنان بدحجاب در تمام مراکز عمومی برخورد می‌کنیم

ناصر نجاریان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، با اشاره به طرح امنیت اخلاقی اظهار داشت:‌ طرح امنیت اخلاقی به طور کلی در هیچ زمانی تعطیل نشده و هیچ عاملی نمی‌تواند مانع از اجرای آن شود چرا که پلیس اجرای این طرح را به ‌عنوان یکی از وظایف ذاتی خود می‌داند.

وی افزود: در این راستا به صورت مستمر طرح را انجام داده و به برخی از اظهار نظرات از سوی افراد هم کار نداریم و طرح را به صورت قاطع و بدون وقفه همواره انجام می‌دهیم.

رئیس پلیس امنیت عمومی خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد:‌ در قالب این طرح با تمام زنان بدحجاب در مراکز عمومی، گردشگری سینماها و غیره به صورت قاطع برخورد می‌شود و محدود به یک مکان و محل مخصوص نیست.

وی درباره اجرای طرح امنیت اخلاقی به صورت منطقه‌ای گفت: این طور نیست که طرح به صورت منطقه‌ای اجرا شود چرا که طرح کشوری بوده و به صورت کلی انجام می‌شود البته پلیس وظیفه دارد که نقاط جرم را شناسایی کرده و همواره پی‌گیر جغرافیای جرم است.

نجاریان ادامه داد: در این راستا پلیس در جغرافیای جرم وظیفه طرح‌ریزی و برنامه‌ریزی دارد و در ساعات پیک جرم نیز باید حضور پیدا کند، حال یک روز در یک منطقه و روز بعد در منطقه بعدی حضور می‌یابد چرا که گشت‌های پلیس استقرار دائم در یک محل ندارند و در سطح شهر به صورت گشت‌زنی به اجرای ماموریت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه در هر جایی که بدحجابی به‌ عنوان یک جرم مشهود دیده شود با آن برخورد صورت می‌گیرد، اظهار داشت: با زنان بدحجاب در هر مکانی برخورد می‌شود حتی اینکه مسجد هم باشد ولی عفاف و حجاب را رعایت نکند با وی برخورد صورت می‌گیرد چرا که طبق ماده 638 قانون مجازات اسلامی تظاهر به بدحجابی جرم است و پلیس وظیفه دارد به عنوان جرم مشهود با آن برخورد کند.

رئیس پلیس امنیت عمومی خراسان‌رضوی در ادامه با اشاره به تعیین ساعات کاری اصناف گفت: برابر تصویب کمیسیون مرتبط، خدمات فنی تا ساعت 20، خدمات عمومی تا ساعات 22 و ارزاق عمومی تا ساعت 24 می‌توانند فعالیت کنند و در این راستا با هر یک از اصنافی که بیش از ساعات کاری مجاز به فعالیت بپردازند برخورد می‌شود که در مرحله اول برخورد به صورت تذکر و در صورت تکرار برخورد صورت می‌گیرد و در نهایت منجر به تعطیلی واحد می‌شود.

وی در خاتمه تصریح کرد: این طرح تنها در شهرستان مشهد اجرا می‌شود و مربوط به ییلاقات طرقبه و شاندیز نیست اما به احتمال قوی همین طرح در شهرستان طرقبه و شاندیز نیز به تصویب درمی‌آید.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول