اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط دانشکده علوم پزشکی انجام می‌شود

اجرای طرح پزشک خانواده به صورت پایلوت در منطقه کلاک کرج

خبرگزاری فارس: شهردار کرج از اجرای طرح پزشک خانواده به صورت پایلوت در منطقه کلاک کرج خبر داد.

اجرای طرح پزشک خانواده به صورت پایلوت در منطقه کلاک کرج

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پابگاه خبری شهرداری کرج، سیدعلی آقازاده با اعلام این خبر اظهار داشت: این طرح توسط دانشکده علوم پزشکی و اداره بهداشت درمان کرج اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه، طرح پزشک خانواده  با محوریت انتخاب پزشک برای خانوارها اجرا می‌شود، عنوان کرد: در این طرح هر خانواده از خدمات معاینه و درمانی یک پزشک برخوردار می‌شود.

این مسئول افزود: در این طرح هر خانواده‌ای یک پزشک خواهد داشت که طی آن امکان ارتباط مستقیم پزشک با بیمار در شرایط بروز احتمالی بیماری و مشکلات ناشی از آن وجود دارد.

آقازاده اظهار داشت: با اجرای طرح پزشک خانواده، هزینه‌های پرداختی بیمار جهت امور درمانی کاهش می‌باید و این موضوع از خروجی‌های مهمی است که برنامه‌ریزی‌های برای اجرای طرح بر اساس آن شکل گرفته است.

وی، توزیع عادله خدمات بهداشتی و درمانی را از دیگر اهداف اجرای طرح پزشک خانواده ذکر و عنوان کرد: افزایش رضایتمندی مرم و پیشگیری از تجویزهای غیر منطقی و غیر ضروری دارو از دیگر اهدافی است که در اجرای طرح دنبال می‌شود.در طرح پزشک خانواده هر دو هزار و 500 نفر یک پزشک معالج خواهند داشت.

وی با بیان اینکه، مطالعه طرح فوق انجام شده است، افزود: کمیته‌های مرتبط با اجرای طرح نیز در منطقه و در محل درمانگاه شهدای کلاک تشکیل شده است.

آقازاده نقش شهرداری در اجرای این طرح درمانی را کمک رسانی به مسئولان ذیربط با اجرای طرح خواند و گفت: شهرداری منطقه از اجرای طرح پزشک خانواده به عنوان یک پروژه درمانی استقبال می‌کند.

این مسئول بیان کرد: در این طرح هر خانوار بر اساس نظر سرپرست خانوار یک پزشک از مرکز و یا پایگاه پزشکی خانواده که نزدیک محل سکونت است را انتخاب می‌کند.

وی تاکید کرد: شهروندان برای انتخاب پزشک خانواده باید نزد پزشک مورد نظر ثبت نام کنند.اسامی پزشکان خانواده در هر منطقه از طریق مرکز بهداشت خانوار به متقاضیان اعلام می‌شود.

این مسئول اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط علوم پزشکی طرح پزشک خانواده از ماه آینده به صورت پایلوت در منطقه 11 شهرداری اجرا می‌شود.

انتهای پیام/خ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول