اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گیلان خبر داد

ایجاد سامانه شناسنامه الکترونیک سلامت گیلان

خبرگزاری فارس: استاندار گیلان از ایجاد سامانه شناسنامه الکترونیک سلامت برای اجرای طرح پزشک خانواده در این استان خبر داد.

ایجاد سامانه شناسنامه الکترونیک سلامت گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مهدی سعادتی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد راهبردی پزشک خانواده گیلان برطرف شدن مشکلات سلامت در جامعه را نیازمند امکانات و تجهیزات مناسب دانست و اظهار کرد: اگر جسم سالم داشته باشیم در راهبردها به روح سالم می‌توانیم برسیم.

وی به رشد کمی و کیفی علوم پزشکی در کشور اشاره کرد و افزود: اطلاع‌رسانی مناسب موجب آشنایی بیشتر مردم با مزایای طرح پزشک خانواده می‌شود.

سعادتی با بیان اینکه اجرای پزشک خانواده طبق برنامه پنج ساله توسعه کشور انجام می‌شود، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید از تمام توان خود برای اجرای طرح پزشک خانواده استفاده کنند.

استاندار گیلان استفاده از رسانه‌ها و تهیه بروشورها برای فرهنگ‌سازی در اجرای طرح پزشک خانواده را موثر خواند و ابراز کرد: از اجرای شتاب‌زده طرح پزشک خانواده باید جلوگیری شود.

وی ارتقای سطح سلامت جمعیت زیر پوشش، دسترسی آسان افراد به امکانات پزشکی، ارائه خدمات مناسب در نظام سلامت و کنترل هزینه‌های درمان را از اهداف اجرای طرح پزشکان خانواده برشمرد و بیان کرد: افزایش خدمات و برقراری نظام ارجاع از جمله اهداف طرح پزشک خانواده است.

سعادتی اجرای طرح پزشک خانواده را در راستای منافع اجتماعی و برقراری عدالت و گسترش سطح بهداشت در سطح کشور خواند و اذعان کرد: فرهنگ‌سازی برای پزشک، مجری و مردم ضروری است.

این مسئول بر ضرورت تجهیز شبکه‌های بهداشت و درمان در شهرستان‌ها به سامانه‌های فناوری اطلاعات تأکید کرد و یادآور شد: فرمانداران باید برای اجرای طرح پزشک خانواده در شهرستان‌ها تلاش کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در جلسه مذکور به نام‌نویسی از پزشکان عمومی متقاضی شرکت در طرح پزشک خانواده در سامانه خدمات سلامت ایرانیان از ابتدای تیرماه سال جاری اشاره کرد و گفت: طرح پزشک خانواده همزمان با سراسر کشور از نیمه دوم سال جاری در گیلان آغاز می‌شود.

حسن بهبودی با تاکید بر فرهنگ‌سازی در اجرای طرح پزشک خانواده تصریح کرد: کمیته‌های پنج‌گانه فرهنگی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی، فناوری اطلاعات، ساماندهی تامین و توزیع مالی و همچنین آموزش، پایش و نظارت اجرای طرح پزشک خانواده در گیلان مشخص شدند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول