اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی مازندران خبر داد

اجرای تلاوت و تفسیر نور در 2 هزار مسجد مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: در یک‌هزار و 462 مسجد استان مازندران، طرح تلاوت نور و در 655 مسجد طرح تفسیر همراه برگزار می‌شود.

اجرای تلاوت و تفسیر نور در 2 هزار مسجد مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت توجه به هویت فرهنگی در روستاها اظهار داشت: این هویت شاید حلقه مفقوده بسیاری از هنجارها و ناهنجاری‌های جامعه باشد که ضرورت باز تولید فرهنگی و هویت فرهنگی به اقتضای پیشرفت‌های علمی و فناوری روز دنیا را ایجاب می‌کند.

وی بیان داشت: بازتولید فرهنگ روستا باید هم‌مسیر و همگام با توسعه اقتصادی باشد چرا که در عرصه اقتصاد نیز، نگاه سنتی به مقوله روستا به نگاهی نو و مدرن همراه با استفاده از فناوری‌های روز دنیا تبدیل شده است.

ابراهیمی بااشاره به سهم روستا از فرهنگ ابراز داشت: توجه به فرهنگ روستاها در نگاه اول ممکن است خیلی مهم به نظر نیاید، اما باید گفت با توجه به گسترش روزافزون فناوری‌های نوین بحث تهاجم فرهنگی روستاها حایز اهمیت است.

این مسئول با اشاره به فرهنگ غنی روستا مانند همبستگی‌های قومی و محلی و آمادگی حضور در صحنه‌های ملی و حراست از کیان اسلامی و ملی یادآور شد: با وجود این فرهنگ ممتاز در میان روستائیان می‌طلبد با توجه به منویات مقام معظم رهبری در عرصه فرهنگ، امکانات فرهنگی برای حضور جدی در بخش بازسازی و توسعه و ساماندهی فرهنگ روستا فراهم آید.

* 13 هزار پایگاه فرهنگی در مساجد مازندران

این مسئول بااشاره به اینکه توسعه فرهنگ روستا با مصوبه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد محول شده، افزود: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران با گسترش کانون‌های مساجد در روستاها توانسته گام مؤثری در توسعه و ارتقای فرهنگی جامعه بردارد.

دبیر هیئت نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، کانون‌های مساجد روستایی را بهترین مأمن برای حفظ  فرهنگ در روستا دانست و ادامه داد: در حال حاضر بیش از 13 هزار پایگاه فرهنگی در مساجد، برخی زیارتگاه‌ها و مصلاهای شهرها و روستاهای کشور مستقر هستند که از این تعداد حدود 5 هزار کانون در مساجد روستایی مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه گسترش وسایل ارتباط جمعی و مهاجرت روستائیان به شهرها باعث شده آداب و رسوم روستاها دستخوش تغییر شود، خاطرنشان کرد: کانون‌های مساجد در روستاها باید در راستای حفظ این فرهنگ غنی روستائیان در بخش‌های مختلف فرهنگی، دینی و مذهبی تلاش بیشتری کنند.

ابراهیمی گفت: 496 کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در مازندران وجود دارند که از این تعداد 255 کانون روستایی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ در روستاها، متذکر شد: در یک‌هزار و 462 مسجد استان مازندران، طرح تلاوت نور و در 655 مسجد طرح تفسیر همراه برگزار می‌شود و 71 باب کتابخانه مساجد روستایی در این استان فعالیت دارند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول