اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی فنی و حرفه‌ای مازندران اعلام شد

جزییات اعلام برتری مهارت‌آموز مازندرانی مقابل رقیب آمریکایی

خبرگزاری فارس: «کامیار صادقی» مهارت‌آموز مازندرانی در چهل و دومین مسابقه جهانی مهارت، بالاتر از رقیب آمریکایی قرار گرفت.

جزییات اعلام برتری مهارت‌آموز مازندرانی مقابل رقیب آمریکایی

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل فنی و حرفه‌ای مازندران، برای نخستین بار در تاریخ 60 ساله مسابقات جهانی مهارت، پروژه پیشنهادی کارشناس برجسته ایرانی کامیار صادقی در رشته جوشکاری مورد قبول واقع شد و چهل و دومین دوره مسابقات جهانی مهارت که در شهر لایپزیک آلمان بین 61 کشور جهانی برگزار می‌شود مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

کامیار صادقی مربی ارشد جوشکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، عضو انجمن جوشکاری آمریکا ( AWS)، عضو انجمن جوشکاری و آزمایشات غیرمخرب ایران(IWNT)، عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان ایران و دارنده پروانه پایه یک اشتغال به کار مهندسی تاسیسات مکانیکی ساختمان از وزارت مسکن و شهرسازی است که دارای 20 سال سابقه آموزش تمام وقت در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و همچنین به صورت پاره وقت سابقه آموزش در دانشگاه‌ها و سازمان‌های دولتی را دارد.

مربی ارشد جوشکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در مراحل مختلف آن به عنوان کارشناس، طراح سئوال، طراح پروژه، مسئول تجهیز، کارشناس مسئول و مربی آموزش نفرات منتخب استان و مربی آموزش نفرات برتر کشور برای راهیابی به مسابقات جهانی مهارت حضور داشته است.

وی همچنین به عنوان کارشناس سابقه حضور در سه دوره مسابقات جهانی مهارت 2007 ژاپن، 2009 کانادا و 2011 انگلستان را دارد.

وی در مورد پروژه پیشنهادی خود و اینکه چه مراحلی را طی کرد تا مورد پذیرش قرار گرفت، گفت: این مسابقه با حضور 48 کشور در 46 رشته برگزار شد.

وی با بیان اینکه تیم ایران با حضور در هشت رشته با کسب یک مدال برنز و پنج مدال افتخار با احتساب میانگین امتیازات رتبه ششم جهان را کسب کرد، ابراز داشت: نسبت به چهلمین دوره مسابقات جهانی مهارت 2009 کانادا تیم ایران 10 رتبه صعود کرد.

صادقی ادامه داد: یک هفته قبل از شروع مسابقات جهانی مهارت کارشناسان کشورهای شرکت کننده در محل مسابقات حضور یافته و کار خود را در محل برگزاری مسابقه با کنترل محل انجام مسابقه آغاز می‌کنند.

وی با بیان اینکه کارشناسان تمامی تجهیزات، ماشین‌آلات، مواد مصرفی جوشکاری، قطعات پروژه‌ها که توسط کشور میزبان تهیه و آماده می‌شود را از نظر استانداردهای مربوط و رعایت نکات ایمنی و بهداشت کنترل می‌کنند، ابراز داشت: یکی از وظایف کارشناسان کشورهای شرکت کننده انتخاب پروژه دوره بعد مسابقات است.

مربی ارشد جوشکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اظهار داشت: تمام پروژه‌های پیشنهادی که به مسابقات جهانی مهارت ارائه می‌شود باید شامل نقشه‌های لیست قطعات، مونتاژ و علائم جوش در نماهای مختلف و نقشه سه بعدی مطابق هر دو استاندارد ایزو اروپایی(ISO E) و استاندارد ایزو آمریکایی (ISO A) باشند.

صادقی ادامه داد: پروژه‌ها باید اجرا شده و آزمایش‌های لازم بر روی آنها به انجام رسیده باشد و عکس‌های پروژه‌ها در حین اجرا، پس از اجرا و درحال انجام آزمایش‌ها نیز لازم است.

وی با بیان اینکه همچنین پروژه‌ها باید دارای مقدمه یا مرور کلی، شرح فنی و شرح وظایف به صورت مختصر، دستورالعمل‌های لازم برای رعایت رقابت کنندگان، لیست تجهیزات، ماشین‌آلات، تاسیسات و مواد مورد نیاز برای تکمیل پروژه و طرح و برنامه نمره‌دهی (شامل معیارهای ارزیابی) باشند، تصریح کرد:

تمامی مستندات باید هم به صورت نسخه چاپی و هم به صورت نسخه الکترونیکی حاوی فایل‌های Atuo CAD, doc, pdf, jpj تحویل سازمان برگزاری مسابقات جهانی مهارت شود و پس از انجام بررسی‌های لازم پروژه‌هایی که به لحاظ ساختار استاندارد بوده و تمامی مستندات آن تکمیل و بی‌عیب و نقص باشد.

عضو انجمن جوشکاری آمریکا ( AWS) و عضو انجمن جوشکاری و آزمایشات غیرمخرب ایران(IWNT) گفت: پس از تایید برای انتخاب ارائه می‌شود و با حضور رئیس هیئت داوران، کارشناس مسئول، کارشناس معاون و تمامی کارشناسان کشورهای شرکت کننده با انجام رای‌گیری پروژه‌های دوره بعد مسابقات جهانی مهارت انتخاب می‌شوند.

صادقی گفت: در مسابقات جهانی مهارت 2011 انگلستان پروژه پیشنهادی پس از اخذ تاییدیه، انتخاب و از سوی  کارشناسان کشورهای شرکت‌کننده رای‌گیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح من نخستین رای را به خود اختصاص داد و پروژه کارشناس آمریکا رای دوم را کسب کرد، ابراز داشت: بدین ترتیب پروژه کارشناس ایران برای دوره بعد مسابقات جهانی مهارت 2013 آلمان با کسب بیشترین آرا انتخاب شد و کارشناس ایران مورد تشویق حاضران جلسه قرار گرفت.

کارشناس برجسته جوشکاری کشور بیان داشت: بعد اتمام رای‌گیری پس از گذشت 20 دقیقه توسط کارشناس مسئول اعلام شد که رای‌گیری به علت عدم حضور یکی از رای‌دهندگان باطل است و با حضور فرد غایب رای‌گیری باید دوباره صورت پذیرد.

وی ادامه داد: با رای‌گیری دوباره، تعداد آرای پروژه پیشنهادی من از بار اول هم بیشتر رای آورد و برای دوره چهل و دوم مسابقات جهانی مهارت که در سال 2013 در کشور آلمان برگزار می‌شود انتخاب شد و از تاریخ 18/3/1390 (07 Jun 2012) بر روی سایت مسابقات جهانی مهارت قرار گرفت که هم‌اکنون قابل دانلود و رویت است.

انتهای پیام/س30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول