اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نمایش 16 فیلم در 7 جزیره ایرانی

شب‌های ابوموسی هم‌زمان با تهران میزبان فیلم‌های ویدیویی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: نمایش آثار جشنواره فیلم‌های ویدئویی هم‌زمان با تهران در جزایر شهرستان ابوموسی نیز آغاز شده است.

شب‌های ابوموسی هم‌زمان با تهران میزبان فیلم‌های ویدیویی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابوموسی، حجت‌الاسلام و المسلمین علی مریدی‌زاده عصر امروز در حاشیه برگزاری جشنواره فیلم‌های ویدئویی در این جزیره با بیان اینکه طی انعقاد تفاهم‌‌‌‌‌‌‌‌‌نامه مشترک بین اداره‌کل ارشاد هرمزگان و مؤسسه رسانه‌های تصویری، نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ویدئویی به مدت یک هفته با محوریت ابوموسی در تمامی جزایر خلیج فارس به صورت هم‌زمان با تهران برگزار می‌شود، اظهار داشت: براساس تفاهمات صورت گرفته بیش از 16 حلقه فیلم ویدئویی هم‌زمان با تهران در ابوموسی و هفت جزیره دیگر خلیج فارس به نمایش عموم گذاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: تمامی هماهنگی‌های لازم برای برگزاری مطلوب جشنواره با همکاری استانداری، فرمانداری ابوموسی و سایر ادارات و سازمان‌ها صورت گرفته است تا تمامی شرایط برای برگزاری مطلوب و مناسب جشنواره در ابوموسی و جزایر مذکور فراهم آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با بیان اینکه مراسم اختتامیه این جشنواره با حضور جمع کثیری از هنرمندان و مسئولان مطرح کشوری برگزار می‌شود، افزود: تداوم برگزاری این‌گونه برنامه‌ها در جزایر می‌توانند سبب شود که فرهنگ و هنر به کمکِ امور صیانت معنوی از نام‌های جغرافیایی بیاید.

ناصر باکیده مدیر اجرایی نخستین جشنواره فیلم‌های ویدئویی در ابوموسی نیز با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه این جشنواره اظهار داشت: فیلم‌های مربوطه در ایام برقراری جشنواره در سالن اندیشه ابوموسی برای مردم این جزیره به نمایش در‌می‌آید.

وی ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری هم‌زمان این جشنواره در ابوموسی و تهران گفت: جشنواره فیلم‌های ویدئویی به عنوان نخستین رویداد فرهنگی در بخش فیلم است که در جزیره ابوموسی برگزار می‌شود.

امور جزایر تنب ‌بزرگ، تنب‌ کوچک، سیری و ابوموسی توسط مدیریت شهرستان ابوموسی به عنوان جنوبی‌ترین شهرستان کشور در قلب خلیج فارس و در مجاور تنگه هرمز انجام می‌شود.

طی سفر رئیس جمهوری به ابوموسی و پی‌گیری‌های استاندار هرمزگان در جریان سفر چهارم کابینه به هرمزگان، بسیاری از محدودیت‌های موجود پیرامون شهرستان ابوموسی به ویژه در بخش‌های رسانه‌ای و هنری برای فعالان بخش‌های مربوطه برداشته شد، از همین‌رو وزارتخانه‌هایی همانند فرهنگ و ارشاد و وزارت علوم از نخستین نهادهایی بودند که برای تداوم و توسعه فعالیت‌های در این شهرستان اعلام آمادگی کرده‌اند.

برگزاری نمایشگاه عکس و برگزاری جشنواره فرهنگی هنری خلیج فارس هم‌زمان با روز ملی خلیج فارس در ابوموسی از جمله برنامه‌های فرهنگی هنری است که در کنار جشنواره فیلم‌های ویدئویی در این مدت زمان کوتاه خودنمایی می‌کند.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول