اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست حوزه هنری استان کردستان خبر داد

معرفی داوران سومین جشنواره منطقه‌ای نمایشنامه‌خوانی وتار

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه هنری استان کردستان از معرفی داوران سومین جشنواره منطقه‌ای نمایش‌نامه‌خوانی وتار خبر داد.

معرفی داوران سومین جشنواره منطقه‌ای نمایشنامه‌خوانی وتار

امین مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: سعید اسدی، حمیدرضا نعیمی و اسماعیل پاشایی داوری سومین جشنواره منطقه‌ای نمایشنامه‌خوانی وتار را در روزهای 30 و 31 خردادماه جاری عهده‌دار شده‌اند.

به گفته سرپرست حوزه هنری استان کردستان، انتخاب داوران با توجه به برگزاری جشنواره به‌صورت منطقه‌ای و به منظور بهره‌گیری از توان کارشناسان ارزنده کشور داوری این جشنواره به کارشناسان و نمایشنامه‌نویسان مطرح کشور و استان بوده است.

وی افزود: سعید اسدی مدرس تئاتر و دکترای تخصصی تئاتر پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران، مدیر گروه نمایش دانشگاه سوره اصفهان و مسئول تئاتر شهرستان‌های اداره‌ هنرهای نمایشی حوزه‌ هنری کشور است و حمیدرضا نعیمی نمایشنامه‌نویس و بازیگر دارای کارشناسی ادبیات نمایشی، کارشناسی ارشد بازیگری و کارگردانی و سوابق ارزشمندی را در کارنامه هنری خود دارد.

مرادی خاطرنشان کرد: اسماعیل پاشایی از دیگر داوران جشنواره سوم نمایشنامه‌خوانی وتار هم از هنرمندان پیشکسوت عرصه تئاتر استان است که در کنار افراد فوق‌الذکر داوری این جشنواره را به عهده دارند.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را تحکیم جنبه‌های مستقل هنر نمایشنامه‌نویسی و در عین حال تقویت بنیان‌های فرهنگی تئاتر منطقه غرب کشور، معرفی و ارزیابی بهترین تولیدات یک‌ساله نمایشنامه‌نویسان در استان‌های غرب، شمال‌غرب و جنوب‌غربی کشور اعلام کرد و گفت: در این جشنواره 9 گروه نمایشی از استان‌های آذربایجان‌شرقی، همدان، کرمانشاه، خوزستان و کردستان به بخش نهایی جشنواره راه پیدا کردند.

سرپرست حوزه هنری استان کردستان تصریح کرد: در این جشنواره 91 اثر از 9 استان به دبیرخانه جشنواره ارسال که 9 اثر پس از بازخوانی متون ارسالی توسط صابر نیک‌بخت، پیمان ادب‌آموز و جمیل مفاخری داوران بخش مقدماتی به بخش نهایی جشنواره راه یافت.

مرادی در پایان با اشاره به برگزاری این جشنواره در روزهای 30 و 31 خردادماه جاری در محل سالن پلاتوی انجمن نمایش سنندج، افزود: برگزیدگان جشنواره براساس اعلام نظر داوران معرفی و مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول