اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بار دیگر

گرد و غبار دید افقی در کرمانشاه را کاهش داد

خبرگزاری فارس: گرد و غبار در کرمانشاه زندگی روزمره مردم را از حالت عادی خارج کرده و دید افقی را به‌شدت کاهش داده است.

گرد و غبار دید افقی در کرمانشاه را کاهش داد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، بازهم دیدن افرادی که ماسک زده‌اند، بازهم توصیه پزشکان مبنی بر پرهیز از خروج غیر ضروری از منزل...

چند سال است که این وضعیت ادامه دارد و هر بار خبر آمدن گرد و غبار در رسانه‌های محلی انعکاس داده می‌شود.

بارش گرد و غبار طی این سال‌ها عوارض بسیاری در بین مردم و به‌ویژه کودکان، سالمندان، زنان باردار و بیماران قلبی و ریوی ایجاد کرده است.

به گفته مسئولان ذرات موجود در این گرد و غبار احتمال ابتلا به سرطان را در افراد تا 12 برابر افزایش می‌دهد و به کشاورزی آسیب‌های جدی وارد می‌کند.

هر بار کارشناسان هواشناسی وضعیت آب و هوا را پیش‌بینی می‌کنند و بعد از مدتی دوباره این میهمان ناخوانده در زندگی شهروندان غرب و جنوب‌غرب کشور ظاهر می‌شود، به‌طوری که کرمانشاهیان سال گذشته 200 روز را زیر گرد و غبار نفس کشیدند.

هر بار که این اتفاق می‌افتد صحبت‌هایی مبنی بر وجود این موضوع و خطرناک بودن آن در گوشه و کنار به گوش می‌رسد، اما به راستی راه‌حل چیست؟

در این ایام شاهد برگزاری جلسات و همایش‌هایی درباره بررسی پدیده گرد و غبار بوده‌ایم، اما حل این مشکل نیاز به اقدامی فراتر از این و ارائه گزارش دارد و همچنان منتظر اقدام ملموس مسئولان هستیم.

مردم این دیار در وفاداری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امتحان خود را با سربلندی پس داده‌اند و امروزه جانبازان بسیاری در این دیار زندگی می‌کنند که این آب و هوا مناسب حالشان نیست و این مردم رنج بسیاری را در 8 سال دفاع مقدس تحمل کرده‌اند و نیازمند توجه بیشتر دولت و مسئولان هستند.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول