اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه

دادگستری استان در مختومه کردن پرونده‌ها عملکردی مثبت داشته است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه گفت: با وجود اینکه شاهد افزایش چند درصدی پرونده‌ها در بخش‌های مختلف بودیم، اما دادگستری استان در مختومه کردن پرونده‌ها عملکردی مثبت داشته است.

دادگستری استان در مختومه کردن پرونده‌ها عملکردی مثبت داشته است

به گزارش خبرنگار فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام علی مظفری ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه، به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه که در سالن جلسات دادگستری استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در سال 90 تعداد پرونده‌های استان در دادگاه‌های تجدیدنظر هزار و 701 بوده است.

مظفری تصریح کرد: دادگستری استان با 18 شعبه دادگاه تجدیدنظر، هر کدام کار رسیدگی به تعدادی از پرونده را به عهده دارند که این موضوع از موفقیت‌های دادگستری استان است که با فرصت کافی به این پرونده‌ها رسیدگی می‌کند.

وی افزود: استان کرمانشاه در بخش جرایم خاص نسبت به درصد کشوری، با کاهش روبرو بوده است که این مرهون زحمات تمامی کسانی است که در این عرصه با دادگستری همکاری و همراهی داشته و امنیت را در استان برقرار کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به جایگاه اداری و قضایی دادگستری در قسمت انفورماتیک در سال‌های گذشته، خاطرنشان کرد: دادگستری استان  کرمانشاه در بخش ارزیابی عملکرد اداری در ابتدای سال 90 جایگاه 28 را دارا بود که در پایان سال این جایگاه به 12 کشوری رسید.

وی با بیان اینکه دادگستری در همه بخش‌ها، به‌صورت کامل در حفظ حقوق عامه و مراجعین تاثیرگذار است، گفت: بر اساس آیات قرآنی، تسلیم و شکیبایی مردم در مقابل قضاوت از نشانه‌های ایمان است، لذا مسلمانان باید پایبند به مقررات اسلامی باشند.

مظفری خاطرنشان کرد: از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که توانسته احکام و قوانینش را با قوانین اسلامی مطابقت دهد.

وی با بیان اینکه دادگستری استان با افزایش یک شعبه به دادگاه انقلاب رتبه چهارم کشوری را دارد، اظهار کرد: 4 شعبه حقوقی در استان در حال تاسیس و راه‌اندازی است که در روند رسیدگی سریع به پرونده‌ها بسیار موثر است.

رئیس کل دادگستری استان به افتتاح مجتمع ویژه و اختصاصی دادگاه تجدیدنظر و کیفری اشاره کرد و گفت: با افتتاح این دادگاه و با داشتن 18 شعبه، بعد از استان تهران در رده دوم کشور، قرار داریم.

وی از افتتاح ساختمان جدید دادگاه بخش حمیل در هفته قوه قضائیه خبر داد و افزود: ساختمان دادگاه گوواور نیز آماده است که در هفته قوه قضائیه به بهره‌برداری می‌رسد.

مظفری با اشاره به ارزیابی مثبت مسئولان کشوری از برگزاری همایش پیشگیری از وقوع جرم در استان کرمانشاه، تصریح کرد: نمره استان کرمانشاه در بین تمام استان‌های کشور، ممتاز اعلام شده است.  

وی در پایان از مردم استان کرمانشاه خواست معاملات ملکی، خرید زمین و... را فقط با سند رسمی انجام دهند و برای گرفتن مشاوره حقوقی به مراجع قانونی موجود مراجعه کنند.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول