اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداری و مالی قوه قضائیه:

امام (ره) حاکمیت اسلام را در قوه قضائیه جاری کردند

خبرگزاری فارس: معاون اداری و مالی قوه قضائیه گفت: امام خمینی (ره) حاکمیت توحید و اسلام را در مجموعه قوه قضائیه جاری کردند.

امام (ره) حاکمیت اسلام را در قوه قضائیه جاری کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، بعد از ظهر امروز مراسم افتتاح ساختمان دادگستری و دادسرای شهرستان البرز استان قزوین با حضور نوروز کهزادی معاون اداری و مالی قوه قضائیه، رئیس دادگستری استان قزوین و دادستان عمومی و انقلاب قزوین، فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین و امام جمعه شهرستان البرز برگزار شد.

نوروز کهزادی در این مراسم اظهار کرد: یکی از برکات جمهوری اسلامی ایران که مدیون امام خمینی (ره) است، اسلامی کردن جامعه در ابعاد مختلف بوده که قوه‌ قضائیه نیز یکی از همین ابعاد محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب به همین راحتی کسی نمی‌توانست به دستگاه قضایی مراجعه کند، اما پس از انقلاب چه در دوران حیات امام خمینی (ره) و چه در زمان مقام معظم رهبری مردم شکایت‌هایشان را از طریق قوه قضائیه پیگیری می‌کنند.

کهزادی با بیان اینکه قوانین حاکم بر قوه قضائیه اسلامی هست، تصریح کرد: قضات موظف هستند تا حکم‌ها را براساس احکام شرعی صادر کرده و مشکلات مراجعان به قوه قضائیه را حل کنند.

معاون اداری و مالی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: قوه قضائیه با کمک دستگاه‌های انتظامی امنیت اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جامعه را تأمین کنند و همانند ارگان‌های ارتش، نیروی انتظامی و سپاه پاسداران نقش کلیدی در جامعه دارد.

کهزادی با اشاره به تبلیغات منفی شبکه‌های ماهواره‌ای افزود: شبکه‌های ماهواره‌ای به برخورد قوه قضائیه با خاطیان حساس هستند و آنان علنا از قاتلان و جنایت‌کاران حمایت کرده و آن‌ها را شخص سیاسی معرفی می‌کنند.

وی پیرامون دیگر خدمات قوه قضائیه بیان کرد: یکی دیگر از خدمات قوه قضائیه که به ویژه در دوره ریاست آیت‌الله آملی‌لاریجانی پیگیری می‌شود، مقابله شدید با کسانی است که موجب ناامنی در جامعه شده‌اند.

معاون اداری و مالی قوه قضائیه با اشاره به تخلفات حوزه بیمه عنوان کرد: در دادگاه بیمه عده‌ای پرونده‌های جعلی درست می‌کردند و درآمد حاصل از آن را در مسیر مقاصد پلیدشان خرج کرده که قوه قضائیه با آنان برخورد می‌کند.

کهزادی با اشاره به ایجاد کمیته سرمایه‌گذاری در کشور اعلام کرد: به تمامی استان‌ها ابلاغ شده است تا کمیته سرمایه‌گذاری برای حمایت از افراد درست‌کار تشکیل دهند.

این مسئول اظهار کرد: معاونت پیشگیری از جرم نیز ایجاد شده تا با سرچشمه‌های جرائم و تبلیغات دروغ در جامعه برخورد شود.

کهزادی با بیان اینکه در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تنها 600 تخلف انتخاباتی در کشور داشتیم، خاطرنشان کرد: این تخلفات نیز در بحث اصل رأی‌ها نبوده است.

معاون اداری و مالی قوه قضائیه گفت: باید در قزوین به جایی برسیم که مردم قوه قضائیه را پناهگاه خود بدانند.

کهزادی پیرامون ساخت ساختمان‌های قوه قضائیه در کشور تصریح کرد: زمان ساخت ساختمان‌های قوه‌ قضائیه نباید طول بکشد و ساختمان‌ها حداکثر از یک تا سه سال به بهره‌برداری برسند.

وی اضافه کرد: بسیاری از ساختمان‌های قوه قضائیه استیجاری هستند و یا اتاق‌های قاضیان از فضای مناسب و آرامش برخوردار نیست که درصدد هستیم در بنا‌های جدید این مسائل رعایت شود.

گفتنی است پیش از این مراسم مسئولان انتظامی و قضایی استان قزوین آیین غبارروبی مزار شهدا شهر قزوین و همچنین زیارت فرزند حضرت امام رضا (ع)، شاهزاده حسین (ع) قزوین را انجام دادند.

در این مراسم مسئولان استانی ضریح مرقد حسین‌ابن‌علی‌ابن‌موسی‌الرضا‌ (ع) را پس از غبارروبی به گلاب آراسته کردند.

همچنین در ادامه مراسم زیارت فرزند امام رضا (ع) به مناسب اول ماه شعبان مسئولان استانی پس از زیارت مزار شهدای قزوین، قبور ایشان را نیز عطرافشانی کردند.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول