اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته قوه قضاییه

نمایشگاه تشکیلات قضایی در اردبیل گشایش یافت

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته گرامیداشت قوه قضاییه و سالروز شهادت شهید بهشتی، نمایشگاه تشکیلات قضایی استان اردبیل گشایش یافت.

نمایشگاه تشکیلات قضایی در اردبیل گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که عصر امروز در محل دادگستری استان اردبیل برگزار شد، به همت و همکاری دستگاه‌ها و ارگان‌های وابسته به قوه قضاییه نظیر ستاد دیه، انجمن حمایت از زندانیان، پزشکی قانونی، سازمان قضایی نیروهای مسلح، شوراهای حل اختلاف و ثبت اسناد و املاک نمایشگاهی از دستاوردهای دستگاه قضایی استان اردبیل برپا شده و در معرض دید مردم گذاشته شده است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل در این مراسم گفت: هدف از برگزاری نمایشگاه تشکیلات قضایی در اردبیل آشنایی مردم با عملکرد و برنامه‌های دستگاه قضایی است.

غلامعلی رضایی افزود: در این نمایشگاه مردم با عملکرد و اقدامات انجام شده از سوی نهادها و ارگان‌های وابسته به قوه قضاییه آشنا شده و به صورت ملموس خدمات ارایه شده از سوی آنها را مورد پیگیری و توجه قرار می‌دهند.

وی با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و سالروز شهادت دکتر بهشتی تصریح کرد: شهید بهشتی از بهترین یاران و همراهان امام بود که مورد غضب دشمن در آغازین روزهای پیروزی انقلاب قرار گرفت و به آرزوی خود که شهادت بود، رسید.

رضایی خاطر نشان کرد: شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی و شکل‌گیری تشکیلات قضایی بر پایه و اساس احکام اسلامی تلاش‌ها و مجاهدت‌های بسیاری داشت و بر همین اساس بود که دشمن تاب و تحمل مجاهدت او را نداشت و در هفتم تیرماه او و 72 تن از یارانش را به شهادت رساند.

این مسئول در ادامه سخنان خود به اقتدار تشکیلات قضایی در حال حاضر اشاره کرد و ادامه داد: در تبعیت از فرمان ولایت و رهبر معظم انقلاب مجموعه دستگاه‌ قضایی امروز سرزنده‌ترین و مفیدترین مجموعه همسو با اهداف نظام اسلامی است که با اقدام خود اجازه نمی‌دهد فضای کشور غبارآلود و یا تنش‌زا باشد.

وی مهم‌ترین دستاورد تشکیلات قضایی استان را در سال گذشته و امسال ایجاد فرهنگ صلح و سازش در بین مردم دانست و بیان کرد: در این زمینه به همت شوراهای حل اختلاف استان اردبیل در برقراری صلح و سازش بین مردم از استان‌های موفق و ممتاز کشور است و توانسته یک فضای کم تنشی را برقرار کند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تشکیل معاونت پیشگیری از وقوع جرم، معاونت حقوق شهروندی، معاونت ارشاد و معاونت قضایی و راه‌اندازی مراکز مشاوره روانشناسی قبل از ازدواج و طلاق، ملاقات هفتگی با مردم و تکریم ارباب رجوع را از مهم‌ترین اولویت‌ها و برنامه‌های اجرایی دادگستری استان اردبیل برشمرد.

به گزارش فارس، همچنین به مناسبت هفته قوه قضاییه فردا قرار است از ساعت 10 و نیم صبح تا شروع خطبه‌های نماز جمعه مسئولان قضایی استان با مردم ملاقات عمومی داشته و پیگیر موضوعات باشند.

همچنین به مناسبت هفته قوه قضاییه و روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی عصر امروز غبارروبی مزار شهدا در شهرهای مختلف استان اردبیل انجام شد و یاد و خاطره 72 تن از شهدای هفتم تیر گرامی داشته شد.

انتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول