اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط بهزیستی بابل پرداخت شد

120 میلیون تومان کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان در بابل

خبرگزاری فارس: رئیس بهزیستی بابل گفت: از هفته آینده توزیع 120 میلیون تومان کمک هزینه خرید جهیزیه به توان‌خواهان و فرزندان مددجویان بهزیستی بابل آغاز می‌شود.

120 میلیون تومان کمک هزینه جهیزیه به نوعروسان در بابل

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، محمد عموزاده‌سماکوش صبح امروز از مرکز معلولان نوشیروانی بابل اظهار داشت: در مرکز معلولان نوشیروانی بابل از کودکان عقب‌مانده ذهنی با معلولیت شدید و خیلی شدید نگهداری می‌شود که دارای بهره هوشی صفر تا 25 درصد هستند.

عموزاده‌سماکوش با اشاره به اینکه معلولان مرکز نوشیروانی بابل چند معلولیتی هستند، بیان داشت: 90 درصد معلولان این مرکز معلولان ذهنی، جسمی و حرکتی هستند.

وی با اشاره به اینکه عوامل معلولیت‌زا به چند عامل مهم و اساسی بستگی دارد، ادامه داد: این عوامل قبل از تولد به وراثت مادرزادی، حین تولد ناشی از صدمات و آسیب‌دیدگی، کمبود اکسیژن و بیماری‌ها و بعد از تولد شامل بیماری‌های واگیر و غیرواگیر، مسمومیت و سوءتغذیه بستگی دارد.

این مسئول بیان داشت: برابر اطلاعات در کشورهای مختلف و انجمن روانپزشکی دنیا معلولان ذهنی به گروه‌های عقب‌مانده ذهنی خفیف با بهره هوشی 55 تا 75 درصد، عقب‌مانده ذهنی متوسط با بهره هوشی 35 تا 55 درصد، عقب‌مانده ذهنی شدید با بهره هوشی 25 تا 35 درصدوعقب‌مانده ذهنی عمیق یا خیلی شدید با بهره هوشی کمتر از 25 درصد تقسیم می‌شوند.

رئیس بهزیستی بابل تصریح کرد: بهره هوشی معلولان در تعاریف مختلف با اندکی اختلاف بین50 تا 70 و 55 تا 75 درصد در کشورهای مختلف متغییر است.

عموزاده‌سماکوش از اختصاص 120 میلیون تومان کمک خرید جهیزیه عروسی به مددجویان بهزیستی بابل خبر داد و افزود: 120 میلیون تومان اعتبار به 120 نفر در قالب کمک خرید جهیزیه توان خواهان و فرزند مددجویان که در سال 89 و 90 ازدواج کردند در قالب کارت اعتباری پرداخت می‌شود.

وی همچنین از پرداخت 114 میلیون ریال کمک هزینه خرید لوازم ضروری منزل به مددجویان بهزیستی خبر داد و یادآور شد: 11 میلیون و 400 هزار تومان اعتبار برای خرید لوازم ضروری منزل به 38 نفر از مددجویان بهزیستی بابل پرداخت می‌شود. همچنین در آینده‌ای نزدیک این مبلغ افزایش یابد.

این مسئول بیان داشت: تقویت همه حوزه‌های بهزیستی در زمینه اجتماعی، توان‌بخشی، پیشگیری، مشارکت، اشتغال و مسکن مددجویان ضروری است.

رئیس بهزیستی بابل اضافه کرد: 170 بیمار روانی دارای پرونده داریم که 80 مستمری‌بگیر و بقیه از خدمات جانبی استفاده می‌کنند همچنین 125 ضایع نخاعی داریم که 90 نفر مستمری بگیر و بقیه افرادی که از خدمات جانبی استفاده کرده و بازنشسته یا مستمری بگیر نهادهای دیگر هستند.

عموزاده‌سماکوش متذکر شد: از مردم خیر و نوعدوست بابل تقاضا داریم ما را از فضیلت خیرات خود برای کمک به نیازمندان، مددجویان و معلولان بی‌نصیب نکنند و برای اینکه شفاف‌سازی و اطمینان خاطر حاصل کنند انتخاب از بهزیستی بررسی و تحویل هدایای نقدی و غیرنقدی از طرف خیران در محل مورد نظر و یا واریز به حساب مشارکت‌های مردمی سازمان بوده در هر دو صورت این آمادگی را در تمام ساعات شبانه‌روزی اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول