اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی بویین‌زهرا:

افزایش تسهیلات به معلولان از اولویت‌های کاری بهزیستی است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان بویین‌زهرا گفت: افزایش تسهیلات به معلولان از الویت‌های کاری اداره بهزیستی این شهرستان در سال جاری است.

افزایش تسهیلات به معلولان از اولویت‌های کاری بهزیستی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین‌زهرا، شامگاه یکشنبه ابوالفضل بخشی ‌‌در جلسه بهزیستی شهرستان بویین‌زهرا با بیان اینکه در سال 90 بیش از 20 میلیون و 250 هزار ریال به مددجویان معلول این اداره تسهیلات مربوط به خرید جهیزیه و لوازم ضروری زندگی اختصاص یافته است، اظهار کرد: در حال حاضر سه خانواده دارای معلول در بخش‌های مختلف این شهرستان از این نوع تسهیلات دریافت کرده‌اند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بویین‌زهرا اضافه کرد: در سال جاری نیز بنابر تعاملات صورت گرفته با سازمان بهزیستی استان قزوین این رقم افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه کمک هزینه تخصیص یافته برای تعمیر و نوسازی مسکن‌های روستایی و شهری معلولان در سال گذشته بیش از 5 میلیون و 51 میلیون ریال بوده است، عنوان کرد: 14 نفر از معلولان دارای خانواده تا‌کنون خدمات مربوط به این بخش را از اداره بهزیستی شهرستان بویین‌زهرا به طور کامل دریافت کرده‌اند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بویین‌زهرا اضافه کرد: 235 معلول بویین‌زهرایی نیز در سال گذشته هزینه‌ای معادل 252 میلیون و 205 هزار ریال برای امور پزشکی، خدماتی و درمانی دریافت کرده‌اند که نسبت به سال‌های مشابه آن رشد زیادی در حوزه تخصیص اعتبار ویژه داشته است.

بخشی با اشاره به توجه ویژه‌ای که هر ساله از سوی سازمان بهزیستی در کشور به مسئله‌ی بیمه خویش فرمایی برای معلولان و ناتوانان ذهنی و روحی صورت می‌گیرد، افزود: 20 نفر از معلولان نیازمند در شهرستان بویین‌زهرا در طول یک ساله گذشته از خدمات و مزایای ویژه در حوزه بیمه خویش‌فرمایی و نیز کارفرمایی استفاده کرده‌اند که امسال نیز این رقم افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: بیش از 77 میلیون و 625 هزار ریال در سال گذشته به این امر در شهرستان اختصاص یافته است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان بویین‌زهرا با اشاره به لزوم همیاری و حمایت ویژه‌تر مسئولان و نهاد‌های دیگر از اداره بهزیستی برای توسعه خدمات‌رسانی به افراد معلول و ناتوان ذهنی تصریح کرد: خداوند متعال در آیات متعددی در قرآن کریم اشاره می‌کند که انسان‌ها و به ویژه مسلمانان باید با کمک به یکدیگر و دستگیری از افراد ناتوان زمینه را برای برقراری جامعه‌ای سعادت‌مند و پیشرفته فراهم کنند.

بخشی با بیان اینکه مهمترین هدف بهزیستی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، عنوان کرد: امیدواریم با سعی و دغدغه بیشتر از سوی مسئولان زمینه برای توسعه هر‌چه بیشتر فرهنگ اسلامی در جامعه مهیا شود.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول