اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هشتم تیرماه

سومین جشنواره دانشگاه علوم و معارف قرآن در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم از برگزاری سومین جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی این دانشگاه در تیرماه امسال خبر داد.

سومین جشنواره دانشگاه علوم و معارف قرآن در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام علیرضا شاهین پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم دارای 21 دانشکده علوم قرآنی در سطح کشور است.

وی از برگزاری سومین جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی دانشگاه علوم و معارف قرآن خبر داد و گفت: این جشنواره در قالب رشته‌های فرهنگی، ورزشی و هنری در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم خاطر نشان کرد: جشنواره خواهران و برادران برخلاف سال‌های گذشته امسال در دو دانشکده مجزا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: دانشکده تفسیر و علوم قرآن قم متکفل برگزاری سومین جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی خواهران و دانشکده علوم قرآنی آمل متکفل بخش برادران این جشنواره است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی دانشگاه علوم و معارف قرآن گفت: این جشنواره علاوه بر ایجاد روحیه نشاط و رقابت سالم، در شناسایی استعدادهای برتر مؤثر است.

شاهین یادآور شد: دانشجویان در این جشنواره آموزه‌های خود در زمینه علوم قرآن را به منصه ظهور گذاشته و علاوه بر پرورش جسم، جنبه‌های روحی و معنوی را در خود تقویت می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: بخش ورزشی این جشنواره شامل رشته‌های والیبال، شنا، تیراندازی و تنیس در دو بخش خواهران و برادران و فوتسال ویژه برادران است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم عنوان داشت: بیش از 390 دانشجو از 21 دانشکده علوم قرآنی در بخش ورزشی این جشنواره شرکت کرده‌اند که از این تعداد 187 نفر خواهران هستند.

وی با اشاره به تعداد آثار ارسال شده در بخش هنری جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: 47 اثر در بخش وبلاگ‌نویسی، 30 اثر در بخش شعر، هشت اثر در بخش نقاشی، 10 اثر در بخش طراحی، دو اثر در بخش نمایشنامه‌نویسی، دو اثر در بخش طراحی کامپیوتر و 20 اثر در بخش نشریات دانشجویی این جشنواره شرکت کردند.

شاهین خاطر نشان کرد: کمیته‌های مختلف اطلاع‌رسانی، حراست، اسکان، پشتیبانی و تدارکات و داوری در برگزاری این جشنواره فعال هستند.

وی با اشاره به تمایز جشنواره سال جاری نسبت به سال گذشته گفت: علاوه بر برترین‌های ورزشی، برترین‌های اخلاقی هم در این جشنواره معرفی می‌شوند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم بیان داشت: جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی دانشگاه علوم و معارف قرآن هشتم تیر در بخش خواهران و نهم تیر در بخش برادران آغاز به کار می‌کند.

 

شرکت 200 نفر در طرح نشاط معنوی

وی با اشاره به اجرای طرح نشاط معنوی گفت: این طرح زیر نظر معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امامزادگان باید به قطب‌های فرهنگی کشور تبدیل شوند، در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

شاهین خاطر نشان کرد: 500 نفر از دانشجویان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برای شرکت در این طرح ثبت‌نام کردند که از این تعداد 200 نفر پس از گذراندن دوره توجیهی به امامزادگان سراسر کشور اعزام می‌شوند.

وی عنوان داشت: دانشجویان شرکت‌کننده در این طرح از 15 تیر تا پایان ماه رمضان ضمن هماهنگی با سازمان اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه حضور می‌یابند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با اشاره به سابقه طرح نشاط معنوی گفت: این طرح در سال‌های گذشته با عنوان طرح بلاغ در روستاها و مناطق محروم برگزار شده است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول