اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفای شهری مازندران:

طرح‌های آبفای مازندران 317 میلیارد تومان بودجه می‌خواهد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: با محاسبه اختصاص نیافتن بودجه سال 90 به ارزش 100 میلیارد تومان، اعتبار مورد نیاز امسال در اجرایی طرح‌های آبفای مازندران 317 میلیارد تومان برآورد شده است.

طرح‌های آبفای مازندران 317 میلیارد تومان بودجه می‌خواهد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمدتقی حسین‌زاده ظهر امروز به مناسبت هفته مصرف بهینه آب در جمع خبرنگاران حاضر شد و به پرسش‌های مطرح شده، پاسخ داد.

وی با اعلام اینکه توسعه زیرساخت‌های شبکه آبرسانی مازندران از سال‌های قبل آغاز شده، خاطرنشان کرد: تلاش آبفای شهری مازندران بر این است تا در پایان سال 91 مشکلی به نام کمبود آب در شهرستان نداشته باشیم.

مدیرعامل آبفای شهری مازندران نیاز بودجه‌ای آبفای استان را بر اساس برنامه در سال گذشته 165 میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: حدود 63 میلیارد تومان از این مبلغ جذب شده است.

این مسئول با اعلام اینکه 30 میلیارد تومان این مبلغ از طریق رایزنی با مسئولان استان انجام شد، بیان داشت: با این مبلغ اعتبار 155 کیلومتر اصلاح شبکه و 126 کیلومتر توسعه شبکه انجام شده است.

 

* اعتبار مورد نیاز آبفای مازندران 317 میلیارد تومان

حسین‌زاده با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب ساری می‌تواند 105 هزار نفر را در ساری زیر پوشش امکانات خود قرار دهد از رسانه‌ها خواست جاری‌سازی فاضلاب در مسیر تعیین شده را تبلیغات کنند.

این مسئول پیش‌بینی اعتبار مورد نیاز امسال آبفای مازندران را 210 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با محاسبه اختصاص نیافتن بودجه سال 90 به ارزش 100 میلیارد تومان، اعتبار مورد نیاز امسال در اجرایی طرح‌های آبفای مازندران 317 میلیارد تومان برآورد شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران تاکید کرد: در مسیر آبرسانی شهرستان سوادکوه مشکل خاصی دیده نمی‌شود و کاری که در کنار افزایش کمی آب صورت گرفته، ارتقای کیفیت بود.

 

* میزان هدرروی آب در  مازندران 31 درصد

وی با اعلام اینکه به جزء شهرهای گروه الف مشکل خاصی در تهیه و تامین آب مازندران نداریم، اضافه کرد: اگر چه سال گذشته و امسال پربارش‌ترین سال را پشت‌سر گذاشتیم، ولی همچنان مشاهده می‌کنیم که آب‌های روان از طریق رودخانه‌ها به دریای خزر روانه می‌شود.

حسین‌زاده اعتبار مورد نیاز برای اصلاح شبکه آبرسانی استان را 170 میلیارد تومان اعلام کرد و درباره مصوبه دولت دراین باره گفت: به مصوبه دولت، بندی اضافه شده که اصلاح شبکه آبرسانی مازندران از اعتبار ملی استفاده کنند.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران میزان هدر روی آب در استان مازندران را 31 درصد اعلام کرد و ابراز داشت: در تلاشیم پرتی آب به کمترین حد خود برسد.

این مسئول درباره جداسازی کنتورها در واحدهای مسکونی آپارتمانی متذکر شد: اگر زیرساخت‌های در نظر گرفته شده مورد تایید کارشناسان آبفا قرار گیرد از این طرح به منظور اجرای درست قانون هدفمندی یارانه‌ها حمایت و استقبال می‌کنیم.

 

* کیفیت آب مازندران مناسب است

وی کیفیت آب مازندران را مناسب ارزیابی کرد، گفت: در استان 10 واحد آزمایشگاهی و یک مرکز مرجع، کیفیت آب شرب مازندران را در قالب برنامه‌های روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهند.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران تاکید کرد: آب شرب مازندران درحد مطلوب است و هیچ مشکلی دراین زمینه نداریم.

این مسئول درباره تغییر آب شرب برخی از مناطق استان ادامه داد: این مسئله به علت شکستگی لوله‌های آب و ورود آلودگی‌های محیطی در جریان آبرسانی است.

 

* کمبود آب در بعضی از شهرهای گروه الف مازندران را تایید می‌کنیم

حسین‌زاده درباره قطعی آب برخی از شهرهای مازندران ابراز داشت: کمبود آب در بعضی از شهرهای گروه الف مازندران را تایید می‌کنیم، ولی از نظر اداری و سازمانی مسئول تامین کننده آب، شرکت آب منطقه‌ای استان است.

وی با اشاره به اجرایی شدن سد آیت‌الله صالحی مازندرانی و اجرای خطوط انتقال آب یادآور شد: از 49 کیلومتر خطوط انتقال آب از این سد تاکنون 17 کیلومتر اجرایی شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران از قول مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان وعده داد خطوط مربوط به سد آیت‌الله صالحی مازندرانی تا 22 بهمن امسال به شبکه‌های آب و فاضلاب استان برسد.

این مسئول در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس درباره مرجع اعلام سلامت آب شرب مازندران اضافه کرد: شرکت آبفای استان به لحاظ قانونی مرجع اعلام است و دانشگاه علوم پزشکی مازندران به عنوان دستگاه همکار، کمک‌کار آبفای استان خواهد بود.

حسین‌زاده با اشاره به سئوال‌های مکرر خبرنگاران درباره کیفیت آب استان اعلام کرد: آماده مناظره کارشناسی درباره کیفیت آب ساری با حضور رسانه‌ها هستیم.

به گزارش فارس، خبرنگاران حاضر در نشست خبری امروز پس از پایان مصاحبه مطبوعاتی، از طرح افتتاح شده تصفیه‌خانه فاضلاب ساری که مجهزترین تصفیه‌خانه خاورمیانه نام گرفت، بازدید کردند.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول