اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بناب:

دولت‌ها کمترین بودجه‌ها را به مسائل دینی اختصاص می‌دهند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بناب، از عدم توجه کافی به امر نماز و نمازخانه انتقاد کرد و گفت: متاسفانه دولت‌های گذشته و دولت‌ فعلی با وجود شعارهای داده شده، هزینه کمتری برای مسائل دینی گذاشتند.

دولت‌ها کمترین بودجه‌ها را به مسائل دینی اختصاص می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حجت‌الاسلام مصطفی باقری‌بنابی ظهر امروز در جمع مسئولان، فرماندهان و نیروهای سپاه با اشاره به روز پاسدار، افزود: اگر پاسدار به معنای واقعی کلام پاسدار باشد، یعنی آیات قرآن، آیات وحی، سرباز مطلق امام زمان(عج) و پیرو سیدالشهدا(ع) است.

وی گفت: با توجه به کارکردهای سپاه در عرصه‌های مختلف باید اذعان کرد که این نهاد بر گردن تمام آحاد جامعه حق دارد.

وی با بیان گوشه‌ای از زندگانی و خدمات شهید بهشتی اظهار کرد: دکتر بهشتی در طول زندگی خود در پی ادای تکلیف بود، از این رو فعالیت‌های انقلابی وی باید سرمشق و الگو برای تمام سیاستمداران باشد و در یک کلام، شهد بهشتی مظلوم‌ترین شهید انقلاب است.

باقری‌بنابی در ادامه با تاکید بر نقش نماز اظهار کرد: با وجود اینکه در تمام مکان‌ها و محل‌ها می‌نویسیم نماز ستون دین است، اما در عمل در این زمینه لنگ حرکت کردیم و دولت‌های گذشته و دولت‌فعلی با وجود شعارهای داده شده هزینه کمتری برای مسائل دینی گذاشتند.

وی با انتقاد از عدم توجه به نماز و نمازخانه در جامعه تصریح کرد:‌ در ساختمان‌های جدید دولتی با وجود هزینه‌های هنگفت برای آراستگی اتاق‌ها، خرید تجهیزات و غذاخوری‌ها، نوبت به مسجد که می‌رسد یا اصلاً محلی برای نمازخانه در نظر گرفته نمی‌شود و یا پرت‌ترین محل ساختمان برای نمازخانه در نظر گرفته می‌شود.

 رئیس شورای فرهنگ عمومی بناب در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت روز اصناف و اشاره به نقش بازاریان در جامعه تصریح کرد: واقعاً باید در جامعه به مشکلات اصناف توجه شود تا کارخانه‌ها رونق دوباره یابند.

وی با تأکید بر اینکه باید به خواسته‌های منطقی اصناف گوش داد، افزود: بازار لازمه حکومت است و به هر نحو ممکن باید از بازار حمایت کرد.

امام جمعه بناب تصریح کرد: اضطراب موجود در بازار به بازاری، مصرف‌کننده و تولیدکننده آسیب می‌رساند، از این رو انتظار داریم دولت از تولیدگر و اصناف حمایت کند و البته متقابلاً حکومت نیز از بازار و بازاری توقع همیاری دارد. 

باقری‌بنابی ادامه داد: بازار و بازاری از ابتدا شب زنده‌دار بوده و مراجع، حوزه‌های علمیه، هیئت‌های مذهبی و دسته‌های عزاداری توسط بازاری‌ها حمایت و پشتیبانی مالی و معنوی می‌شوند و از ایام قدیم بازار و بازاری از حق حمایت کرده و باطل را طرد کرده‌ است؛ بر همین اساس این انتظارات را بعد از 33 سال باز هم از بازار داریم.

امام جمعه بناب در پایان اظهار امیدواری کرد مسئولان به خواسته‌ها و مطالبات بازاریان توجه کرده و آنها نیز متقابلاً انتظارات نظام را برآورده کنند. 

انتهای پیام/ل10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول