اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت

واگذاری 7000 انشعاب فاضلاب در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: در سال گذشته حدود 7 هزار انشعاب فاضلاب در استان زنجان واگذار شده است.

واگذاری 7000 انشعاب فاضلاب در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مسلم پورنصرت ظهر امروز در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن هفته صرفه‌جویی اظهار داشت: محدودیت منابع آبی از جمله مهم‌ترین چالش‌ها در کشور محسوب می‌شود که این چالش محدودیت‌هایی نیز در زمینه توسعه ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حدود دو تا سه درصد از آب مصرفی در حوزه صنعت استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: مدیریت در حوزه آب باید یک مدیریت جامع و ناظر بر همه بخش‌ها باشد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه 92 درصد از مصارف آب در بخش کشاورزی است، اضافه کرد: هشت درصد از آب مصرفی نیز در بخش شرب و صنعت استفاده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اعتبارات زیادی در زمینه تامین آب شرب و سالم‌سازی آب هزینه می‌شود، ادامه داد: تقاضای مدیریت مصرف یکی از محورهای مورد تاکید در سال جاری است و باید الگوی مصرف را با روش‌های جدید جلوگیری از هدر رفت آب متناسب کرد.

پورنصرت به هدفمند شدن یارانه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها سرانه مصرف آب در استان زنجان بیش از پنج درصد کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سرانه مصرف آب از 170 لیتر به 150 لیتر کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: بخشی از این کاهش مصرف به دلیل هدفمندسازی یارانه‌ها اتفاق افتاده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه اگر مصرف آب به ازای هر نفر در شبانه‌روز 10 لیتر کاهش یابد 45 هزار نفر از نعمت آب بهره‌مند می‌شوند، خاطرنشان کرد: با این روش بدون صرف هزینه‌های کلان و بدون ایجاد هیچ گونه تنشی و با کاهش هزینه‌های مردم صرفه‌جویی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه سرانه مصرف آب در کشورهای پیشرفته در حال حاضر 120 لیتر برآورد شده است، ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌ها می‌توانیم سرانه مصرف را در استان زنجان تا 130 لیتر نیز کاهش دهیم.

پورنصرت با بیان اینکه بیش از 75 درصد از مصرف آب هر شهروند در سه بخش ظرفشویی، دستشویی و حمام است، اضافه کرد: با استفاده از لوازم کاهنده می‌توانیم مصرف آب را تا 50 درصد کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه در مجموع، منابع آبی موجود در کشور قوی نیست و بخش‌هایی از آب نیز از نظر کیفی مناسب نیست، تصریح کرد: باید در زمینه مدیریت مصرف آب برنامه‌ریزی شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته در حوزه آب و فاضلاب 61 پروژه در شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تعریف شده بود، خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها شامل 12 پروژه در بخش فاضلاب شهری بود که شامل شش پروژه مطالعاتی و شش پروژه اجرایی می‌شود.

وی به اختصاص 160 میلیارد و 474 میلیون ریال اعتبار در حوزه فاضلاب اشاره کرد و افزود: 120 میلیارد و 400 میلیون ریال اعتبار نیز در حوزه آب اختصاص داده شده است که در حال حاضر از این میزان اعتبارات 86 درصد تخصیص یافته است.

پورنصرت با اشاره به آبرسانی به شهرهای ابهر و خرم‌دره از سد کینه‌ورس اظهار داشت: این پروژه بیش از 400 میلیارد ریال اعتبار دارد که در صورت تامین اعتبار تا خرداد ماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی همچنین یادآور شد که پروژه آبرسانی به شهرهای ابهر و خرم‌دره از طریق سد کینه‌ورس در قالب پروژه‌های طرح مهر ماندگار تعریف شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در زمینه آبرسانی به شهر ابهر و خرم‌دره با اشاره به اینکه در این پروژه یک باب تصفیه‌خانه احداث می‌شود، اضافه کرد: سیستم گندزدایی نیز برای نخستین بار در استان در این پروژه راه‌اندازی می‌شود.

وی در زمینه واگذاری انشعابات فاضلاب شهری نیز اظهار داشت: در مجموع در سال گذشته کمتر از 7 هزار مورد واگذاری انشعاب ثبت شده است.

پورنصرت با بیان اینکه در سال گذشته در مجموع 5 هزار مورد انشعاب توسط شرکت آب و فاضلاب استان زنجان نصب شده است، تصریح کرد: نصب انشعاب در شهرهای زنجان و ابهر بوده است و در حال حاضر در سایر شهرها فروش و واگذاری انشعاب صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال در همه مدارس چهار شهر از استان زنجان که امکان وصل انشعاب فاضلاب وجود داشته باشد فاضلاب نصب می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان ادامه داد: در مجموع در سه ماه نخست سال جاری یک هزار و 500 مورد انشعاب در استان زنجان نصب شده است.

گفتنی است، که این نشست مطبوعاتی به دلیل تاخیر مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب یک ساعت دیر آغاز شد و وقتی خبرنگاران به این تاخیراعتراض کردند با برخورد نامناسب روابط عمومی این شرکت مواجه شدند.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول