اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ساری:

اردوهای طرح هجرت سازندگی مدارس را ارتقا داد

خبرگزاری فارس: فرماندار ساری گفت: در سال‌های اخیر تحول خوبی در آموزش و پرورش صورت گرفته و با برگزاری اردوهای طرح هجرت، شاهد سازندگی مدارس با حداقل امکانات هستیم.

اردوهای طرح هجرت سازندگی مدارس را ارتقا داد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیدعباس حسینی‌نژاد عصر امروز در جمع فرهنگیان جانباز بازنشسته مازندران با بیان این مطلب که آموزش و پرورش یک نهاد بزرگ و بااهمیت است و بیشتر خانواده‌ها با این نهاد در ارتباط هستند، بیان داشت: در نظام اسلامی به آموزش و پرورش بهای بیشتری داده شده و شاهد بهبود وضعیت تحصیلی هستیم که البته کمبودهایی نیز وجود دارد که باید برطرف شود.

حسینی‌نژاد خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر تحول خوبی در آموزش و پرورش صورت گرفته و با برگزاری اردوهای طرح هجرت شاهد سازندگی مدارس با حداقل امکانات هستیم که صرفه‌جویی در بیت‌المال است و بدون تردید طرح هجرت موجب افزایش فعالیت اجتماعی دانش‌آموزان شده است.

وی تصریح کرد: طرح هجرت با همکاری بسیار خوب سپاه و آموزش و پرورش اجرا می‌شود و نشان‌دهنده اهتمام این دو نهاد به امر تعلیم و تربیت است.  نماینده عالی دولت در مرکز استان مازندران گفت: در برنامه‌های اوقات فراغت باید دقت بیشتری شود و باید مسئولان توجه لازم را بر افزایش کیفیت اوقات فراغت داشته باشند.

وی یادآور شد: برگزاری دوره‌های آموزشی و توانمندسازی دانش‌آموزان از اولویت‌های مهم در اوقات فراغت است که انتظار داریم مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

فرماندار ساری عنوان کرد: در شرایط کنونی دشمنان از اهرم‌های مختلف و با هزینه‌های بسیار زیاد برای کمرنگ کردن معنویات و زیر سئوال بردن ارزش‌ها تلاش می‌کنند که معلمان و مسئولان آموزش و پرورش باید با شیوه‌های فرهنگی در برابر دشمنان ایستادگی کنند و جوانان را جذب کنند.

وی متذکر شد: مشارکت دانش‌آموزان در برنامه‌های فرهنگی و دینی و ترغیب جوانان برای آموزش قرآن از مهم‌ترین راه‌ها برای تقویت معنویت در این قشر است.

 

*معلمی بازنشستگی ندارد

محمدعلی  امیری مدیر کل آموزش و پرورش استان مازندران نیز با بیان اینکه کلاس درس مظهر علم و یادگیری است، عنوان کرد: کار معلم بازنشستگی ندارد و یک معلم تا پایان عمر می‌تواند در جامعه اثرگذار باشد.

امیری اضافه کرد: یک معلم با اشاره، لبخند و حتی اخم به جای خود می‌تواند سرنوشت یک دانش‌آموز را تغییر دهد و در واقع کار او انسان‌سازی و تربیت شخصیتی است که در زندگی شخصی و اجتماعی خود موفق و کارآمد است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اهمیت کار معلمان در قرآن و روایات اسلامی تصریح کرد: اگر کسی به فکر خدمت خالصانه و موثر در جامعه اسلامی باشد و سربلندی ایران اسلامی را سرلوحه امور خود قرار داده باشد، در سنگر مدرسه می‌تواند بهترین و عمیق‌ترین تاثیرات را بر روی نسل نوجوان و جوان داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: کار معلم در راستای کار انبیا و اولیای خاص خداوند است و در دین مبین اسلام برای هیچ کاری مثل معلمی ارزش‌گذاری نشده است.

انتهای پیام/س10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول