اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم:

200 میلیون تومان هزینه آزادسازی اطراف امام‌‌زاده سلطان ابراهیم(ع) است

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم گفت: برای آزادسازی قسمت بالای این امام‌زاده (خرید خانه‌های اطراف آن) افزون بر 200 میلیون تومان اعتبار مورد نیاز برای امام‌زاده سلطان ابراهیم(ع) است.

200 میلیون تومان هزینه آزادسازی اطراف امام‌‌زاده سلطان ابراهیم(ع) است

علی مبشری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم با اشاره به وجود 23 مکان مذهبی در این شهرستان اظهار کرد: از این تعداد اماکن مذهبی 9 امام‌زاده دارای درآمد، دو مورد فاقد درآمد کافی و پنج مقبره فاقد درآمد است.

وی از امام‌زاده سلطان ابراهیم با عنوان امام‌زاده شاخص شهرستان یاد کرد و اظهار داشت: این امام‌زاده دارای طرح جامع است که برای اجرای طرح هشت خانه اطراف امام‌زاده، توسط اوقاف و کمک‌ها و نذورات مردمی خریداری شده است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم اضافه کرد: برای آزادسازی قسمت بالای این امام‌زاده (خرید خانه‌های اطراف آن) افزون بر 200 میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است.

وی زمان آغاز عملیات عمرانی امام‌زاده را سال 84 اعلام کرد و گفت: طرح جامع امام‌زاده سلطان ابراهیم شامل گلدسته، ایوان، تربت‌خانه، پارکینگ فضای سبز، آبدارخانه و اتاق نگهبانی، مسجد، رواق، خانه عالم، صحن، وضوخانه، دفتر هیئت امنا، اتاق مشاوره، منزل خادم، دفتر پاسخ‌گویی به مسائل شرعی، ضریح، زائرسرا، تجاری، قبرستان و سرویس‌های بهداشتی است.

بنا به گزارش فارس، امام‌زاده ابراهیم مشهور به سلطان ابراهیم از بزرگان سادات حسینی در قرن سوم هجری قمری و از نخستین مهاجران این خاندان به اصفهان است که نسبت ایشان با چهار واسطه به امام زین‌العابدین(ع) برمی‌گردد.

مبشری امام‌زاده زید بن علی(ع) شهر ونک سمیرم را امام‌زاده ویژه گردشگری شهرستان دانست و افزود: به دلیل فضای سبز مناسب در همه ایام فصول سال به ویژه ایام تعطیل این امام‌زاده پذیرای مهمانان بسیاری از اقصی نقاط مختلف استان و کشور است.

وی با اشاره به ساخت ضریح جدید امام‌زاده افزود: برای ساخت این ضریح 320 میلیون تومان هزینه شده است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم ادامه داد: با گذشت افزون بر پنج قرن از شهادت این امام‌زاده در بازسازی قبر این امام‌زاده جنازه ایشان سالم ظاهر شده و به گونه‌ای که ایشان تازه به شهادت رسیده باشند.

به گزارش فارس، شهرستان سمیرم با 120 مسجد، 26 حسینیه و 23 امام‌زاده در فاصله 165 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول