اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی:

مصر نیازمند یک ارتش انقلابی است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از تشکیل دولت اسلامگرایان در مصر، هم‌اکنون ارتش این کشور نیز باید بازسازی شده و تبدیل به یک ارتش انقلابی و اسلامی شود.

مصر نیازمند یک ارتش انقلابی است

جواد کریمی‌قدوسی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: پیروزی اسلامگرایان در انتخابات ریاست‌ جمهوری مصر، یک امر کاملاً قابل پیش‌بینی بود و اکثر کارشناسان و تحلیلگران خاورمیانه روی این مسئله اتفاق‌نظر داشتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس نهم بیان کرد: نظام‌های دیکتاتوری در کشورهای خاورمیانه و هم‌چنین کشورهای شمال آفریقا، یکی بعد از دیگری در حال نابودی هستند و در این کشورها، به ‌تدریج باید ساختار سیاسی جدیدی حاکم شود و این امر تنها با مشارکت مردم این کشورها، امکان‌پذیر است.

کریمی ادامه داد: بسیاری از این کشورها، انقلاب اسلامی ایران و نظام سیاسی منبعث از آن، یعنی مردم‌سالاری دینی را در دستور کار خود قرار دادند و باید عنوان کرد که رمز پیروزی آنها نیز همین امر بود.

وی گفت: اگر مردم مصر از تجربه انقلاب اسلامی ایران بهره نمی‌بردند و خیابان‌ها را در فاصله برگزاری دور اول و دوم انتخابات در این کشور ترک می‌کردند، کودتای نظامی در این کشور پیروز می‌شد.

نماینده مردم مشهد و کلات در بهارستان نهم یادآور شد: اگر همین حضور و پایداری مردم، در تمام عرصه‌های انقلاب مصر ادامه داشته باشد، قطعاً مسلمانان مصر می‌توانند یکی بعد از دیگری، فتنه‌های موجود را با موفقیت پشت سر بگذارند.

کریمی تاکید کرد: اتفاق میمونی که در مصر افتاد این بود که تمام احزاب اسلامگرا در این کشور، در ابتدا با محوریت محمد مُرسی، متحد شدند و همین ائتلاف بود که شورای نظامیان این کشور را به انزوا برد.

وی افزود: اتحاد احزاب و جریان‌های اسلام‌گرا یک اقدام بسیار هوشمندانه بود و زمینه را برای پیروزی نهایی اسلام‌گرایان در انتخابات ریاست‌ جمهوری مصر فراهم کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نهمین دوره مجلس شورای اسلامی متذکر شد: مسئله مهمی که انقلاب و رئیس‌ جمهور مصر در حال حاضر با آن مواجه هستند، پارلمان این کشور است که از زمان شورای نظامی منحل شده و باید مجددا آن را راه‌اندازی کرد.

کریمی ادامه داد: هم‌چنین شورای نظامیان این کشور، بسیاری از اختیارات رئیس‌ جمهور را یا از او گرفته و یا آنها را محدود کرده‌اند و البته تمام این مسائل با قدرت‌گیری مرسی و هم‌چنین صبر و پایداری مردم مصر، قابل حل است.

وی تصریح کرد: وزیر دفاع و هم‌چنین فرمانده نیروهای مسلح مصر، باید توسط رئیس‌ جمهور این کشور تعیین شود و تنها در این صورت است که ارتش مصر، بازسازی خواهد شد، زیرا مصر در حال حاضر نیازمند یک ارتش انقلابی و اسلامی است و رئیس‌ جمهور باید این مسئله را در دستور کار خود قرار بدهد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس نهم در پایان یادآور شد: ژنرال‌های وابسته به آمریکا، باید از ارتش این کشور کنار گذاشته شوند و نیروهای مومن و جوان مصری جایگزین آنها شوند.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول