اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان:

مردم فقط از مراکز مورد تایید دامپزشکی گوشت خریداری کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان زنجان بر ضرورت خرید گوشت از مراکز مورد تایید اداره‌کل دامپزشکی استان زنجان از سوی مردم تاکید کرد.

مردم فقط از مراکز مورد تایید دامپزشکی گوشت خریداری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرشید کرمی دوشنبه شب در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان زنجان، اظهار کرد: بیماری تب کریمه کنگو از بیماری‌های ویروسی محسوب می‌شود که ضروری است برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری اقدامات لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه این بیماری در کشورهای آفریقایی، آسیایی، شرق اروپا و خاورمیانه دیده شده است، افزود: این بیماری مخصوص این مناطق است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به بروز این بیماری از سال 1378 در کشور ایران تصریح کرد: در ایران برای نخستین بار در سال 1970 میلادی آلودگی دامی در دام‌هایی که از تهران به مسکو فرستاده شده بود، دیده شد.

وی ادامه داد: این بیماری در انسان با سر دردهای شدید همراه بوده و تب، لرز، درد عضلانی، قرمزی چشم، ترس از نور از علائم این بیماری محسوب می‌شود.

کرمی خاطرنشان کرد: به غیر از انسان این بیماری می‌تواند از طریق برخی حشرات نیز به سایر حیوانات و یا انسان منتقل شود.

وی بر ضرورت توجه به کشتار دام با نظارت دامپزشکی استان تاکید کرد و افزود: ضروری است از تماس مستقیم با لاشه دام کشتار شده یا ترشحات آن جلوگیری شود.

*روش مناسب برای مبارزه با آفت ملخ در طارم به کار گرفته نمی‌شود

فرماندار طارم نیز در این جلسه بر ضرورت توجه به سم پاشی مزارع شهرستان طارم تاکید کرد و افزود: هجوم ملخ‌ها در مزارع شهرستان طارم قابل تحمل نیست.

غلامحسین رجبی با بیان اینکه آسیب‌های جدی به مزارع شهرستان طارم با وجود این نوع آفت وارد شده است، افزود: ضروری است روش‌های مناسب مبارزه با این آفت مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: تاکنون نوع سمپاشی مزارع شهرستان طارم موثر نبوده و هر سال شاهد افزایش آفت ملخ در مزارع شهرستان طارم هستیم.

فرماندار طارم بر ضرورت توجه به کانون حمله ملخ‌ها در مزارع شهرستان طارم تاکید کرد و گفت:‌ در سال جاری میزان آفت ملخ در شهرستان طارم افزایش یافته است.

وی روش‌های به کارگیری برای مبارزه به آفت ملخ را نامناسب دانست و افزود: باید در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول