اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه مازندران خبر داد

راه‌اندازی 30 رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه مازندران

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه مازندران گسترش تحصیلات تکمیلی را از اهداف دانشگاه مازندران اعلام کرد و گفت: دانشگاه مازندران اقدام به دریافت مجوز راه‌اندازی بیش از 30 رشته در مقطع کارشناسی ارشد کرده است.

راه‌اندازی 30 رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، احمد احمدپور صبح امروز در مراسم تقدیر از فرزندان جانبازان و ایثارگران دانشگاه مازندران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد جانبازان گفت: موفقیت‌های چشمگیر، عظمت و قدرت جمهوری اسلامی ایران درزمینه‌های مختلف همچون نانو تکنولوژی، بایوتکنولوژی، انرژی هسته‌ای، فعالیت‌های هوا فضا و سلول‌های بنیادی ناشی از رشادت‌های شهدا، جانبازان و آزادگان و صبر و استقامت خانواده‌های آنان بوده است.

وی تصریح کرد: عزت و سربلندی جمهوری اسلامی ایران و اینکه این کشور امروزه می‌تواند به عنوان یک قدرت مستقل بدون وابستگی به شرق و غرب در معادلات سیاسی دخالت داشته باشد و همچنین تصمیمات سیاسی کشور را در داخل کشور برگزار کند، بدیهی است با تلاش و جانفشانی‌های شهدا، جانبازان و آزادگان به تحقق پیوسته است.

رئیس دانشگاه مازندران در ادامه خطاب به جانبازان گفت: آرزومندم در تداوم تلاش‌های صادقانه با به کارگیری تقوی الهی، بصیرت، استقامت و پایداری در تحقق اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی، تحت ولایت مقام معظم رهبری در مسئولیت خطیر ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه به ویژه در عرصه دانشگاه بیش از پیش منشأ خیر و آثار سازنده باشید.

احمدپور گسترش تحصیلات تکمیلی را از دیگر اهداف مهم دانشگاه مازندران اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه از برنامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گسترش تحصیلات تکمیلی است، دانشگاه مازندران نیز اقدام به دریافت مجوز راه‌اندازی بیش از 30 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و هشت رشته در مقطع دکتری در یک سال اخیر کرده است.

رئیس دانشگاه مازندران درباره افزایش تعداد دانشگاه‌ها در سطح کشور بعد از انقلاب متذکر شد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها 175 هزار دانشجو در کشور تحصیل می‌کردند که در حال حاضر این آمار به بیش از چهار میلیون نفر افزایش پیدا کرده است.

این مسئول در پایان با ارائه گزارشی از پروژه‌های عمرانی و اقدامات رفاهی کارکنان دانشگاه مازندران از افزایش دانشکده‌های دانشگاه مازندران از 11 دانشکده به 17 دانشکده خبر داد و اذعان داشت: دانشگاه مازندران در رتبه‌بندی دانشگاه‌های کشور در سال گذشته با کسب رتبه سیزدهم توانست چهار پله صعود کند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول