اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

نشر کتب دوران مقدس نیازمند بودجه فرهنگی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: نشر کتب دوران مقدس نیازمند توجه مسئولان و اختصاص بوجه فرهنگی است.

نشر کتب دوران مقدس نیازمند بودجه فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، عبدالمجید عقیلی ظهر امروز در مراسم رونمایی از دو کتاب دفاع مقدس در آبادان که در سالن سپاه این منطقه با حضور مسئولان شهری و استانی برگزار شد، اظهار کرد: رشادت‌هایی که زنان و مردان ایران اسلامی در دفاع مقدس از خود نشان دادند، برای ما یادآوری از جانفشانی‌های رزمندگان صدر اسلام است.

وی افزود: ما از رشادت‌های رزمندگان اسلام در قصص قرآنی بسیار خوانده‌ایم اما در زمان جنگ تحمیلی این فداکاری‌ها و شجاعت‌های بیکران برای همه جهانیان و به خصوص مردم ایران اسلامی نمودی واقعی و ملموس پیدا کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان ادامه داد: خواهران رزمنده "ساغر آقاکریمی" و "حکیمه شولی" با نقل و انتشار خاطرات خود گامی مهم در راه حفظ فرهنگ شفاهی مردم خوزستان به خصوص آبادان برداشتند.

وی اضافه کرد: از دستگاه‌های اجرایی و دولتی گرفته تا مردم و رزمندگان دفاع مقدس باید در حفظ فرهنگ شفاهی و انتقال آن به نسل جوان کشور تلاش ویژه و گسترده کنند.

عقیلی در خصوص چگونگی رونمایی از این دو کتاب در آبادان خاطرنشان کرد: با حضور راویان و نویسندگان این دو کتاب و وقایع حاوی آن که زمان جنگ آبادان را ترسیم می‌کند، بر آن شدیم که رونمایی را از مرکز استان به آبادان انتقال دهیم.

وی ادامه داد: من اعتقاد دارم از آنجایی که حفظ خاطرات تدوام در آینده دارد و چراغ راهی برای نسل‌‌‌های جدید است همتی در اختصاص بودجه فرهنگ شهر به نشر کتب دوران مقدس داده شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان در پایان عنوان کرد: رزمندگان و شهروندانی که خاطرات شفاهی دوران جنگ تحمیلی را در ذهن دارند می‌توانند با مراجعه به بنیاد حفظ آثار خوزستان دایره ادبیات و انتشارات دفاع مقدس، شفاهیات خود را بعد از کارشناسی، مستندسازی کرده و برای چاپ و انتشار در اختیار بنیاد قرار دهند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول