اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری اهر:

پرهیز از اختلافات موجب کاهش پرونده در حوزه‌های قضایی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری اهر گفت: با فرهنگ‌سازی مناسب و پرهیز از برخی اختلافات جزئی شاهد کاهش پرونده‌ها در حوزه‌های قضایی خواهیم بود.

پرهیز از اختلافات موجب کاهش پرونده در حوزه‌های قضایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری در جمع قضات استان اظهار کرد: امنیت لازم برای سرمایه‌گذاران در این شهرستان فراهم شده و دستگاه قضایی آمادگی دارد در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در تحقق شعار سال و حمایت تولید و اشتغال با سرمایه‌گذاران همکاری کند.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد قضایی گفت: طی یک‌سال گذشته تعداد 7 هزار و 518 پرونده برای دادگستری، 8 هزار و 8539 پرونده برای دادسرا و 7 هزار و 312 پرونده برای شوراهای حل اختلاف که جمعاً بالغ بر 23 هزار ورودی پرونده‌های حوزه قضایی اهر است، ارجاع شده که با توجه به وسعت و جمعیت منطقه بسیار قابل توجه است.

رئیس دادگستری اهر اظهار امیدواری کرد با فرهنگ‌سازی مناسب و پرهیز از برخی اختلافات جزئی شاهد کاهش پرونده‌ها در حوزه قضایی اهر باشیم.

نظری تشکیل ستاد حفاظت اجتماعی و هسته‌های اجتماعی را در زمینه ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر با بهره‌مندی از 21 هسته اجتماعی متشکل از افراد متعهد، متدین و افراد موجه اقشار مختلف مردم از دیگر فعالیت‌های این نهاد برشمرد.

رئیس دادگستری اهر، پرهیز از گناه و توجه به معنویات و مسائل معنوی و قرآنی را موجب دوری انسان از گناه، وقوع جرم و بزهکاری برشمرد و آن را موجب سلامت جامعه عنوان کرد که در این زمینه همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند که این امر محقق شود.

وی کمبود قاضی و پرسنل را یکی از مشکلات حوزه قضایی اهر برشمرد و اظهار امیدواری کرد این مشکل برطرف شود تا پیش از پیش در خدمت شهروندان بوده و در حل مشکلات قضایی نیز بیش از گذشته تسریع شود.

رئیس دادگستری اهر در ادامه از تجهیز دادگستری اهر به سیستم اتوماسیون رایانه‌ای و اینترنتی خبر داد.

وی افزود: کلیه فعالیت‌های قضایی و اداری این نهاد در شهرستان‌ها به صورت آنلاین در مراکز استان و کشور قابل دسترس و کنترل است که این امر در زمینه تسریع در خدمت‌رسانی بسیار مؤثر است.

رئیس دادگستری اهر در پایان گزارشی از ستاد برگزاری هفته قوه قضائیه به حاضران ارائه کرد. 

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول