اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی فرماندار گنبدکاووس خبر داد

اجرای طرح پزشک خانواده در سطح گنبدکاووس

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: طرح پزشک خانواده در سطح گنبدکاووس اجرایی می‌شود.

اجرای طرح پزشک خانواده در سطح گنبدکاووس

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمدتقی قزلسفلی ظهر امروز در جلسه هماهنگی طرح پزشک خانواده که در فرمانداری شهرستان گنبدکاووس برگزار شد با اشاره به فعال شدن کارگروه پزشک خانواده اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی مسئولیت‎ها برای اجرای طرح پزشک خانواده مشخص خواهد شد و برنامه‌های اجرایی این طرح پیگیری خواهد شد.

وی طرح پزشک خانواده را طرحی سلامت محور عنوان کرد و افزود: در این خصوص باید توسط رسانه‌ها و ائمه‌جمعه و جماعات اطلاع‌رسانی صورت بگیرد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان گنبدکاووس تشکیل زیرگروه تخصصی طرح پزشک خانواده را برای آسیب‌شناسی و حل مشکلات طرح لازم و ضروری دانست و گفت: دستگاه‎های ذیربط همکاری لازم را داشته باشند.

قزلسفلی مهمترین مسائل بهداشت شهرستان را ساماندهی کشتارگاه، طرح اتلاف سگ‎های ولگرد، طرح مبارزه با جوندگان و بیماری سالک برشمرد.

رئیس بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه گفت: طرح پزشک خانوار شهری متعاقب طرح پزشک خانواده روستایی اجرایی خواهد شد.

حسن رحیم‎زاده اظهار داشت: با اجرای طرح پزشک خانواده بسیاری از شاخص‌ها در روستاها تغییر پیدا کرد و با اجرای این طرح همه زیرپوشش بیمه قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در این طرح تخصیص‎ها طبقه‎بندی و سطح‌بندی می‌شود که هم بیمار و هم پزشک از این نظام سود می‌برد.

وی همچنین بر اطلاع‌رسانی این طرح بزرگ تاکید کرد.

رئیس مرکز بهداشت گنبدکاووس نیز با تشریح طرح پزشک خانواده اظهار داشت: هر مرکز 10 هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد و افراد به صورت فردی و یا خانوادگی پزشک خود را انتخاب می‌کنند. فرهاد بدیعی نظام پرداخت در طرح پزشک خانواده را پرداخت سرانه‌ای عنوان کرد و گفت: اگر این طرح صحیح اجرا شود هزینه‌ پزشک را کاهش می‌دهد.

وی خاطر نشان کرد: در این راستا بهبود اصلاح ساختار بیمارستان‎ها و ایجاد بستر لازم برای بیمه‌ها، نظام پرداخت و انعقاد قرارداد با بیمارستان‎ها و سازمان‎های بیمه‌گر، تکمیل محتوای پرونده سلامت و اعلام به افراد فاقد بیمه برای بیمه ‎شدن و گزینش تیم سلامت و تعیین مراکز سطح یک و دو، انتخاب پزشک و ثبت‌نام سرپرست خانوار از برنامه‌های طرح پزشک خانواده است.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول