اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در استان مرکزی

مشکلی برای اجرای طرح پزشک خانواده وجود ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: مشکلی برای اجرای طرح ملی پزشک خانواده در این استان وجود ندارد.

مشکلی برای اجرای طرح پزشک خانواده وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک بابک عشرتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح پزشک خانواده از طرح‌های بسیار خوب وزارت بهداشت است که اجرای آن برکات و نتایج ارزشمندی به همراه دارد.

وی با اشاره به نتایج ارزشمند این طرح تصریح کرد: اجرای این طرح نقش بسیار مؤثری در کاهش هزینه‌های درمانی خانوار، دسترسی پزشک به اطلاعات درمانی خانوار و تشخیص سریع‌تر بیماری و جلوگیری از مراجعه غیر ضروری بیماران به پزشکان متخصص دارد که امید می‌رود با اجرای خوب این طرح شاهد تحقق این اهداف باشیم.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی با بیان اینکه ثبت‌نام از پزشکان عمومی متقاضی مشارکت در طرح پزشک خانواده از خردادماه آغاز و تا مردادماه ادامه دارد بیان داشت: بر اساس آمار موجود تا پایان خردادماه 111 نفر از پزشکان برای مشارکت در این طرح ثبت‌نام کرده بودند که استقبال نسبتا خوبی است.

عشرتی از اتخاذ تدابیر لازم به منظور اجرای موفق این طرح خبر داد و گفت: برای طرح پزشک خانواده در استان با توجه به اینکه تعداد افراد پیش‌بینی شده برای ویزیت هر پزشک 2 هزار و 500 نفر است، 360 پزشک پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به آغاز طرح پزشکی خانواده از اول شهریور ماه اظهار داشت: طرح ملی پزشک خانواده دارای سه سطح ارجاع است که در سطح اول پزشک عمومی و تیم درمانی 17 نفره شامل ارائه دهندگان خدمات پاراکلینیکی از قبیل آزمایشگاه، رادیولوژی قرار دارند و هر فرد در صورت بیماری باید روند درمان خود را از این مرحله آغاز کند.

به گفته وی در این مرحله بیمار هزینه‌ای بابت ویزیت و دارو پرداخت نخواهد کرد و تنها در صورت نیاز به سطوح بعدی شامل پزشک متخصص و فوق تخصص ارجاع می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی اضافه کرد: استان مرکزی از هر نظر آماده برگزاری این طرح است و با محدودیت و مشکلی در زمینه اجرای این طرح مواجه نیست.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول