اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

سامانه سلامت ایرانیان در طرح پزشک خانواده پایه‌ریزی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون علوم پزشکی قزوین گفت: سامانه سلامت ایرانیان در طرح پزشک خانواده پایه‌ریزی می‌شود و شیوه‌های ثبت سنتی به کنار گذاشته خواهد شد.

سامانه سلامت ایرانیان در طرح پزشک خانواده پایه‌ریزی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سید‌سعید اسکویی در همایش پزشک خانواده که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: مدل ارائه خدمت سلامت باید طبق قوانین مجلس و دستورات رئیس جمهور تغییر کند.

وی تصریح کرد: در طرح پزشک خانواده پزشکان براساس سرانه زیرپوشش خود حق‌الزحمه دریافت می‌کنند.

این مسئول با اشاره به مزایای طرح پزشک خانواده، این طرح را برای بهبود نظام سلامت و گسترش برابری در ارائه خدمات بهداشتی به جامعه بسیار تأثیر‌گذار دانست.

اسکویی از تشکیل سامانه سلامت خانواده‌ها خبر داد و  ادامه داد: در طرح پزشک خانواده سامانه سلامت ایرانیان پایه‌ریزی شده و تشکیل پرونده بیمار که تاکنون به صورت دستی صورت می‌گرفت کنار گذاشته می‌شود که این از مزایای این طرح مهم در سطح کشور است.

وی با اشاره به ویژگی‌های عقد قرار داد در طرح پزشک خانواده بیان کرد: در طرح پزشک خانواده بیمه به صورت سرانه قرار‌دادها را تنظیم می‌کند که این مهم از دیگر مزایای این طرح است. 

سلامت محوری به جای درمان محوری

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خصوص ویژگی‌های این طرح گفت: در طرح پزشک خانواده از درمان محوری به سمت سلامت محوری حرکت می‌کنیم.

این مسئول درباره هزینه‌های بیمار در طرح پزشک خانواده اضافه کرد: در این طرح مهم در سطح یک، بیمار هزینه‌ای برای درمان پرداخت نمی‌کند و به جای آن بیمه‌ها مسئولیت پرداخت هزینه‌های درمان بیماران را قبول می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دفترچه‌های خدمات درمانی فعلی با روند تدریجی تغییر می‌کند و در نهایت به صورت دفترچه‌های الکترونیک تبدیل خواهد شد.

اسکویی از تبدیل مراکز دولتی و خصوصی سلامت به پایگاه سلامت خبر داد و گفت: در طرح پزشک خانواده، هر چند پایگاه زیر نظر یک مجری سلامت قرار می‌گیرد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: سطح یک ارائه خدمات پایگاه پزشک خانواده، سطح دو خدمات تخصصی و توانبخشی و سطح سه ارائه خدمات فوق تخصصی است.

وی تشریح کرد: پزشک خانواده تصمیم می‌گیرد در چه سطحی باید به بیمار خدمت ارائه شود.

این مسئول ابراز کرد: هزینه‌های بستری بیمار در این طرح تا 95 درصد توسط بیمه‌ها پوشش داده می‌شود.

اسکویی ادامه داد: در طرح پزشک خانواده اگر قرار باشد به بیماری در سطح دو و سطح سه خدمتی ارائه شود 70 درصد زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول