اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

تزریق پول به پروژه بیمارستان 200 تختخوابی یاسوج

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تزریق بخشی از اعتبارات پروژه بیمارستان 200 تختخوابی یاسوج در هفته آینده خبر داد.

تزریق پول به پروژه بیمارستان 200 تختخوابی یاسوج

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اکبر نیکزاد بعد از ظهر امروز از پروژه بیمارستان 200 تختخوابی یاسوج بازدید کرد.

بر پایه این گزارش، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جریان این بازدید اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی این بیمارستان 56 درصد است و تنها 9 ماه به پایان مهلت اتمام این بیمارستان باقی مانده است.

وی گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد که در هر ماه حدود شش درصد پیشرفت داشته باشد تا بتوانیم بر اساس تعهد این پروژه مهم را تحویل مردم دهیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد که در حین بازدید از این پروژه روند پرداخت اعتبارات این پروژه را که در سفر قبلی وزیر مسکن تصویب شده بود، به صورت تلفنی از معاون وزیر جویا شد، بیان کرد: بر اساس قولی که آقایان دادند روز یکشنبه از محل تنخاه، 4.5 میلیارد تومان که اکنون طلب پیمانکار است به این پروژه داده خواهد شد.

وی از پایان عملیات بتن‌ریزی تا پایان مرداد سال جاری خبر داد و اضافه کرد: پیمانکار این بیمارستان پذیرفته که تا پایان مردادماه عملیات سفت‌کاری را به پایان برساند.

*از اعتبارات مصوب این پروژه تاکنون مبلغی پرداخت نشده است

نیکزاد تصریح کرد: بیمارستان بزرگمهر از پروژه‌های مهر ماندگار است و بهره‌برداری از آن نقش مهمی در نظام سلامت در کهگیلویه و بویراحمد خواهد داشت.

مقام ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: اگر چه خرید تجهیزات و مصالح مورد نیاز کاری ارزشمند است ولی تا زمانی که این مصالح در بدنه بیمارستان نچسبد و کار نشوند، نمی‌توانیم جزو پیشرفت فیزیکی این بیمارستان به حساب آوریم.

نیکزاد ادامه داد: عملیات اجرایی این پروژه در مجموع بد نیست و با مشکلات موجود آرزو می‌کنیم که این پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی پرداخت مطالبات پیمانکار را در روند پیشرفت فیزیکی این بیمارستان مهم دانست و تاکید کرد: تاکنون از میزان اعتباری که در سفر وزیر به این استان مصوب شد ریالی به این پروژه داده نشد که بر اساس قول‌های داده شده در هفته آینده همه 4.5 میلیارد تومان طلب پیمانکار پرداخت خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: نبود نقدینگی مهم‌ترین مشکل این پروژه است که برای در جریان قرار گرفتن از پرداخت یا عدم پرداخت اعتبار به پیمانکار در دو هفته بعد نیز بازدیدی از این پروژه خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: این پروژه 13 میلیارد تومان از بودجه دولت مصوب داشت و در سفر وزیر نیز 10 میلیارد تومان از اعتبارات وزارت به آن اختصاص داده شده ولی به مردم عزیز این استان عرض می‌کنم که تاکنون از این میزان هیچ مبلغی به بیمارستان 200 تختخوابی یاسوج اختصاص داده نشد.

رساندن پیشرفت فیزیکی این بیمارستان به 70 درصد تا پایان دو ماه آینده از سوی استاندار مطرح شد که پیمانکار این پروژه گفت: امکان پیشرفت 70 درصدی تا دو ماه آینده وجود ندارد و بخش زیادی از وقت عوامل اجرایی در این بیمارستان بعد از دریافت اعتبار صرف خرید و تامین لوازم و مصالح تخصصی موردنیاز این بیمارستان خواهد شد.

بر این اساس پایان عملیات سفت‌کاری این پروژه تا پایان مرداد در جریان این بازدید به تصویب رسید.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول