اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد

بهره‌برداری از 7 تالار فرهنگی کشور تا پایان امسال

خبرگزاری فارس: معاون اداری و مالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تالار مرکزی شهرهای قم، ساری، یاسوج، اراک، رشت، یزد، کرمان و ارومیه تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

بهره‌برداری از 7 تالار فرهنگی کشور تا پایان امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، محمد مهدی فداکار پس از بازدید از مراحل اجرای این پروژه هنری افزود: افکار عمومی انتظار دارد تا این پروژه بر اساس زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: اعتبار برای ساخت و تجهیزات تالار فرهنگی و هنری مرحوم کردان ساری تامین شده و بدون هیچگونه تاخیری پرداخت می‌شود.

معاون اداری و مالی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: با پیگیری استاندار و اداره کل ارشاد مازندران و خواست وزارتخانه، تالار ساری بدون محدودیت مالی باید به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجرای طرح‌های فرهنگی و هنری از فناوری نوین استفاده می‌کند، اظهار داشت: این تالار بر اساس استانداردهای بین‌المللی احداث می‌شود.

* کیفی‌سازی پروژه‌های فرهنگی

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر کیفی‌سازی پروژه‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت: پروژه‌های تالار مرکزی در دیگر استان‌ها با پیشرفت فیزیکی مطلوبی همراه است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به طرح، مطالعه و احداث 15 باب تالار مرکزی در 15 مرکز استان اشاره کرد و اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود تالار مرکزی شهرهای قم، ساری، یاسوج، اراک، رشت، یزد، کرمان و ارومیه تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

فداکار از آغاز عملیات اجرایی کتابخانه مرکزی ساری به عنوان دیگر پروژه ملی مهم مرکز استان مازندران یاد کرد و گفت: پیمانکار این طرح انتخاب و کارگاه عملیات اجرا تجهیز شده است.

* انجمن‌های فرهنگی مازندران با مشکل فضای مناسب مواجه هستند

حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این مراسم به اهمیت ساخت تالار فرهنگی در ساری اشاره کرد و گفت: انجمن‌های مختلف فرهنگی و هنری استان با مشکل فضای مناسب مواجه هستند که امیدواریم این دغدغه‌ها پایان یابد.

وی با بیان اینکه دغدغه اصلی مسئولان و هنرمندان مازندران بهره‌برداری از تالار بزرگ مرحوم کردان ساری است، بیان کرد: تاخیر در اجرای این طرح با افزایش هزینه‌ها همراه خواهد بود که به نفع دولت و جامعه نیست.

ابراهیمی بیان کرد: پیمانکار باید در انجام تعهدات خود بهتر عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: این تالار به عنوان طرح ماندگار دولت احمدی‌نژاد است و باید با بهترین کیفیت ساخته شود و در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

ابراهیمی گفت: تالار مرکزی مرحوم کردان ساری در فضای عمومی 3 هزار و 200متر مربع شامل سه سالن که یک سالن آن 800 نفره و دو سالن 200 نفری خواهد بود، سالن مخصوص کودکان، کتابخانه، نگارخانه‌ها و اداری ساخته می‌شود.

ابراهیمی در سخنان خود به احداث کتابخانه مرکزی ساری نیز اشاره کرد و گفت: زمین یک‌هزار و 800 متری این طرح به پیمانکار واگذار شده است.

وی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی ساری با زیربنای یک‌هزار و 200 مترمربع در پنج طبقه ساخته می‌شود، گفت: این کتابخانه دارای سالن‌های مطالعه فردی و گروهی است.

انتهای پیام/آ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول