اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری قیروکارزین:

استقلال دادگستری به منزله عدم تعامل قوا نیست

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری قیروکارزین گفت: استقلال قوه قضائیه به منزله عدم تعامل، وحدت و همدلی با سایر قوای دیگر نیست.

استقلال دادگستری به منزله عدم تعامل قوا نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، علی هاشمی عصر امروز در مراسم افتتاح واحد فرهنگی دادگستری قیروکارزین که با حضور معاون فرماندار قیروکارزین همراه بود، اظهار داشت: تاسیس واحد فرهنگی و دارالقرآن در دادگستری قیروکارزین گامی در راستای تقویت زیرساخت‌های معنوی ایجاد آرامش در این محیط است.

وی پیشگیری را منجر به کاهش جرم و بزه‌های انتصابی در جامعه دانست و تصریح کرد: بحث پیشگیری از وقوع جرم دارای ابعاد گسترده‌ای است که تنها با همکاری تمام بخش‌ها در جامعه میسر می‌شود و باید تمام نهادهای فرهنگی و اجتماعی در بحث پیشگیری از وقوع جرم فعال شوند.

هاشمی با اشاره به فعالیت‌های واحد فرهنگی اضافه کرد: این واحد در مناسبت‌های مختلف و با استفاده از روحانیت شهرستان قیروکارزین در راستای تقویت بنیان دینی و قضایی در میان مسئولان قضایی، شوراهای حل اختلاف و مردم قدم برمی‌دارد.

رئیس دادگستری قیروکارزین با اشاره به وحدت و تعامل سایر اداره‌ها با دادگستری بیان کرد: وحدت، تعامل همراهی و همدلی سازنده و ثمربخش ادارات و نهادها در قیروکارزین موجب ارتقای امنیت این شهرستان شده است و باید تمام مسئولان برای تداوم آن تلاش کنند.

وی استقلال را از ویژگی‌های اساسی قوه قضائیه دانست و ادامه داد: این استقلال به منزله عدم تعامل، وحدت و همدلی با سایر قوا نیست بلکه در راستای صدور و اجرای احکام و عدالت است.

هاشمی با اشاره به رشد نگران کننده آمار طلاق بیان کرد: به دلیل افزایش پدیده طلاق و دعاوی خانوادگی باید با انجام آموزش‌های لازم قبل از ازدواج به خانواده‌ها و زوجین و همچنین ارشاد و راهنمائی‌های لازم از وقوع این معضل اجتماعی جلوگیری شود.

این مقام مسئول در پایان افزود: حضور در گلزار شهدای گمنام و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، شرکت در نماز جمعه و ایراد سخنرانی، دیدار با نماینده ولی فقیه، شرکت در نماز جماعت مسجد جواد‌الائمه و برگزاری جلسه پرسش و پاسخ، دیدار از زندان جهرم و دیدار با زندانیان و بررسی مسائل و مشکلات آنان در زندان جهرم، تجلیل از خانوداه شهدا، جانبازان و ایثارگران با حضور در منزل یکی از خانواده‌های شهدا، و دیدار مسئولان اداره‌های شهرستان قیروکارزین با رئیس دادگستری این شهرستان برنامه‌هایی بود که در هفته قوه قضائیه اجرا شد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول