اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج حقوق‌دانان استان سمنان:

قوه قضائیه باید از اقتدار لازم برخوردار باشد

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج حقوق‌دانان سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: اساس تشکیل قوه قضائیه ایجاد عدل و داد در جامعه است، بنابراین باید قوه قضائیه از اقتدار لازم برخوردار باشد.

قوه قضائیه باید از اقتدار لازم برخوردار باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسن صالحی عصر امروز در مراسمی به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: اگر قوه قضائیه از اقتدار لازم برخوردار نباشد بی‌عدالتی و هرج و مرج در جامعه رواج پیدا می‌کند و هیچ کس هم امنیت را احساس نخواهد کرد و در اصل این قوه قضائیه است که با ظالمان و تعدی‌گران به حقوق مردم به مقابله برمی‌خیزد و آنان را بسزای اعمالشان می‌رساند.

وی در ادامه ضمن بیان نقش بسیج حقوق‌دانان در ترویج ارزش‌های اسلامی تصریح کرد: نقش بسیج حقوقدانان در فتنه 88 بیش از پیش احساس شد، برای مثال در ایام فتنه 88 تعدادی از وکلا و حقوق‌دانان معاند با نظام جمهوری اسلامی اقدام به انتشار بیانیه‌ای در دفاع از فتنه‌گران کردند.

مسئول بسیج حقوق‌دانان سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان افزود: تعداد زیادی از حقوق‌دانان متعهد و دلسوز نظام نیز حرکت فتنه‌گران را محکوم و نسبت به بیانیه طرفداران فتنه واکنش نشان دادند.

صالحی اظهار داشت: در واقع زمینه تشکیل بسیج حقوق‌دانان از فتنه 88 کلید خورد و بسیج حقوق‌دانان از بدو تأسیس تاکنون توانسته حداقل تعداد 5 هزار نفر از حقوقدانان بسیجی را جذب سازمان کند و ان‌شاءالله با ایجاد تفکر بسیجی در حقوق‌دانان بتواند قدم‌های اساسی را بردارد.

وی خاطرنشان کرد: بسیج حقوق‌دانان استان سمنان از بهمن‌ماه سال 1389 عملاً کار خود را شروع کرده است و تاکنون توانسته بیش از 368 نفر از حقوقدانان، قضات، وکلا و سردفتران را جذب کند.

مسئول بسیج حقوق‌دانان سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان بیان کرد: بسیج حقوق‌دانان در این مدت علاوه بر برگزاری کانون‌های تفکر در سطح استان، حلقه‌های صالحین را در شهرستان‌های سمنان، دامغان و گرمسار راه‌اندازی کرده است.

صالحی از جمله کارهای مهم بسیج حقوق‌دانان در سطح استان را ایجاد تفاهم‌نامه با کمیته امداد امام خمینی(ره) استان در جهت حمایت حقوقی از اقشار آسیب‌پذیر زیر پوشش کمیته امداد عنوان کرد و گفت: بسیج حقوق‌دانان در حال حاضر در شهرستان سمنان روزهای دوشنبه از ساعت 12 الی 14 با حضور یک نفر از وکلای بسیجی در کمیته امداد شهرستان سمنان اقدام به ارائه مشاوره حقوقی صلواتی و هم‌چنین قبول پرونده در جهت دفاع از حق افراد در محاکم دادگستری ‌می‏کند.

وی افزود: برگزاری همایش استانی نقد حقوق زن از دیگاه غرب از دیگر برنامه‌های مهم اجرا شده در سطح استان است که در آذرماه سال 1390 در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان با حضور جمعی از وکلا، قضات، دانشجویان، خواهران فعال در حوزه‌های علمیه و سایر اقشار مردم برگزار شد.

مسئول بسیج حقوق‌دانان سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان بیان کرد: برنامه دیگری که در سطح استان به صورت مستمر در حال برگزاری است، آگاه‌سازی حقوقی به صورت حضور بسیجیان سازمان بسیج حقوق‌دانان در مجامع عمومی مانند مساجد و جلسات عمومی با موضوعات متفاوت است.

صالحی هم‌چنین برگزاری اردوهای تفریحی زیارتی، بازدید از مجلس شورای اسلامی، بازدید از موزه عبرت، اردوهای عادی به فعال و برگزاری میدان تیر را از دیگر اقدامات بسیج حقوق‌دانان عنوان کرد.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول