اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری سراب:

زمینه جذب قضات در دادگستری‌ها فراهم شود

خبرگزاری فارس: رئیس دادگستری سراب به خالی بودن پست‌های سازمانی در دادگستری اشاره کرد و گفت: دولت و مجلس با تصویب اعتبارات لازم زمینه جذب قضات و کارمندان را در دادگستری‌ها فراهم کنند.

زمینه جذب قضات در دادگستری‌ها فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، رحمان خاطری صبح امروز در جریان بازدید از زندان سراب اظهار داشت: در حالی که استانداردهای کشور برای فضای فیزیکی زندان برای هر زندانی 17 مترمربع است این رقم در سراب دو متر مربع بوده و با استانداردهای کشوری فاصله زیادی دارد.

وی با بیان اینکه از 12 سال بعد از کلنگ‌زنی ساختمان جدید ندامتگاه سراب هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشده است، اظهار کرد: با توجه به افزایش جمعیت کیفری، کمبود فضا، محدود بودن اعتبارات مالی و فرسودگی ساختمان آسایشگاه زندان و همچنین بروز تبعات فرهنگی و اجتماعی، انتقال محل ندامتگاه سراب ضروری است.

رئیس دادگاه انقلاب سراب با اظهار نگرانی از کاهش سن اعتیاد و نیز افزایش آمار طلاق گفت: آمار طلاق رشد 18 درصدی را نشان می‌دهد و سن اعتیاد نیز به 17 سال کاهش یافته است.

خاطری تغییر مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی را یادآور شد و افزود: در حالی که تریاک و هروئین مهم‌ترین مواد مصرفی معتادان در سال‌های پیش بود ولی هم‌اکنون مواد مخدر شیمیایی و صنعتی مصرف بیشتری دارد.

وی عوارض و زیان‌های مصرف مواد مخدری چون شیشه را بسیار خطرناک دانست و تصریح کرد: تبعات اقتصادی و اجتماعی اعتیاد دامن‌گیر خانواده‌ها می‌شود.

خاطری در مورد آمار طلاق بیان داشت: سست شدن باورهای مذهبی، دخالت‌های بی‌مورد اطرافیان، چشم هم چشمی‌ها و رشد تشریفات، اعتیاد و مهریه‌های سنگین از علت‌های طلاق محسوب می‌شوند.

رئیس دادگستری سراب با طرح این پرسش که چرا ریش‌سفیدان و معتمدان خود را کنار کشیده و مانع طلاق نمی‌شوند خواستار حضور پررنگ‌تر بزرگان و ریش‌سفیدان برای مصالحه دادن به اختلاف‌های احتمالی زوجین شد.

رئیس دادگستری سراب با اذعان به اطاله دادرسی‌ها و طولانی شدن پروسه رسیدگی به پرونده‌ها گفت: در حالی که در سال 81 حدود 11 قاضی در دادگستری سراب فعالیت می‌کردند در حال حاضر این رقم به نصف کاهش یافته در حالی که تعداد پرونده‌ها فزونی یافته است.

وی خالی بودن پست‌های سازمانی در دادگستری را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: دولت و مجلس با تصویب اعتبارات لازم زمینه جذب قضات و کارمندان را در دادگستری‌ها فراهم کنند.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول