اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار نقدی:

اردوهای جهادی بستر مشارکت جوانان در جبهه سازندگی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مستضعفین از اردوهای جهادی به عنوان جبهه سازندگی نام برد و حضور پرشور جوانان در این عرصه را افتخار دیگری برای ملت ایران خواند.

اردوهای جهادی بستر مشارکت جوانان در جبهه سازندگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار محمدرضا نقدی پیش‌ازظهر امروز در جلسه ستاد پشتیبانی هجرت 3 در سنندج اظهار کرد: فعالیت بسیج سازندگی دارای بعد معنوی و اخلاقی و ایجاد اعتماد بین مردم به ویژه محرومان جامعه به نظام و دولت است.

وی با بیان اینکه اقدامات بسیج سازندگی علاوه بر بعد معنوی دارای بعد مادی نیز هست، تصریح کرد: کارهای بسیج سازندگی در بعد مادی سازندگی و صرفه‌جویی با کاهش هزینه‌ها را به دنبال دارد.

وی عنوان کرد: حضور افراد باانگیزه و بانشاط در عرصه بسیج سازندگی گویای زیباترین شکل کار مردمی با شرکت جوانان بااستعداد و توانمند است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به حضور بسیج سازندگی در 76 عرصه، گفت: تلاشگران بسیج سازندگی در عرصه‌هایی هم‌چون پزشکی، خدماتی، توسعه کشاورزی، مرمت، تعمیر و بهسازی مدارس و مساجد فعالیت می‌کنند.

سردار نقدی ادامه داد: بسیج سازندگی با انجام طرح‌هایی خرد و پراکنده در زمنیه آبخیزداری، ساخت خانه عالم، مدارس کوچک روستایی، مساجد و زیارتگاه‌ها و غیره بار و مسئولیتی را از دوش دولت‌مردان برمی‌دارد.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی ظرفیت، توانایی و اشتیاق به خدمت‌رسانی در مناطق محروم را دارد، بیان داشت: امسال پیش‌بینی می‌شود شاهد حضور دو برابری جمعیت شرکت‌کننده در طرح هجرت 3 نسبت به سال گذشته در سطح کشور باشیم.

وی ادامه داد: اردوهای سازندگی حالتی همانند جبهه را پیدا کرده به گونه‌ای که شرکت‌کنندگان سعی بر ایفای نقش تاثیرگذاری در افتخارات نظام دارند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان به فرازی از فرمایشات مقام معظم رهبری در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: رهبر در این سفر فرمودند در کشور ما مشکل حل نشده کم نداریم و راه‌حل این مشکلات حل نشده به صحنه آوردن مردم است.

وی بسیج را مردم سازمان‌یافته خواند و اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس شاهد نقش‌آفرینی مردم بودیم و وجود و حضور همین مردم پیروزی را نصیب کشورمان کرد.

وی با اشاره به مشکل بیکاری در سطح کشور خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل اشتغال جوانان می‌توان از ظرفیت بسیج نهایت استفاده را کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: نیروهای بسیجی به صورت تخصصی در حوزه‌های پزشکی، مهندسی و طلاب و غیره ساماندهی شدند که از این افراد متخصص می‌توان در عرصه‌های مورد نیاز استفاده کرد.

سردار نقدی به ظرفیت‌های متفاوت موجود در هر استان اشاره و تصریح کرد: مسئولان استانی به عنوان فرماندهان عرصه اقتصادی باید ظرفیت‌های موجود را شناسایی و تعیین کنند.

به گفته وی، اگر شبکه‌های آبیاری در 3 میلیون هکتار زمین زیر سدهای موجود در کشور ساخته شود، انقلاب کشاورزی در ایران اتفاق خواهد افتاد.

وی عنوان کرد: با وقوع مطلب مذکور به طور یقین تولیدات کشاورزی در کشور دو برابر می‌شود و حتی به یکی از صادرکنندگان موفق در دنیا نیز تبدیل خواهیم شد.

وی ادامه داد: هر هکتار زمین برابر ایجاد یک شغل است در نتیجه با ایجاد و راه‌اندازی شبکه‌های آبیاری در سطح سه میلیون هکتار شاهد ایجاد سه میلیون شغل در کشور خواهیم بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهارداشت: یکی از مشکلات بخش اشتغال در کشور برمی‌گردد به اینکه مردم وام‌هایی که برای ایجاد شغل دریافت می‌کنند متاسفانه در زمینه‌های دیگری هزینه می‌کنند.

سردار نقدی افزود: بسیج با تمام توان هم‌چون زمان جنگ و دفاع مقدس آمادگی حل مشکلات کشور به ویژه در زمینه اشتغال را دارد.

وی در پایان عنوان کرد: امروز خوشبختانه در کردستان توسط خود مردم امنیت قابل قبول و پایداری در منطقه ایجاد شده است و این کار بزرگ و ارزشمندی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول