اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم عنوان کرد

اختصاص اعتبارات گسترده برای بهسازی بقاع امامزادگان

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: طی دو سال گذشته برای عمران و بهسازی بقاع متبرکه امامزادگان در استان قم اعتبارات مناسبی اختصاص یافته تا غبار غربت و مظلومیت از حرم این بزرگواران زدوده شود.

اختصاص اعتبارات گسترده برای بهسازی بقاع امامزادگان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم اظهار کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی برای تأثیرگذاری محسوس در فضای فکری و فرهنگی جامعه باید بر چند محور اصلی و اساسی متمرکز شده و خروجی‌های آن به خوبی سنجش و ارزیابی شود.

وی بر ضرورت اولویت‌سنجی در اجرای طرح‌ها و فعالیت‌های فرهنگی برای بهره‌مندی هر چه بیشتر از ثمرات و برکات آنها تأکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، تقویت بنیان خانواده، مقابله با معضل اعتیاد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله مهم‌ترین نیازها و دغدغه‌های استان قم است.

استاندار قم با اشاره به آثار وجودی بقاع متبرکه امامزادگان در گسترش فضای معنوی در جامعه خاطر نشان کرد: گام برداشتن در راستای احیا و تبدیل بقاع متبرکه امامزادگان به قطب‌های فرهنگی، از بزرگ‌ترین کارهای فرهنگی است که باید همواره مورد توجه مسئولان امر قرار داشته باشد.

وی همچنین تصریح کرد: طی دو سال گذشته برای عمران و بهسازی بقاع متبرکه امامزادگان در استان قم اعتبارات مناسبی اختصاص یافته تا غبار غربت و مظلومیت از حرم این بزرگواران زدوده و اجرای فعالیت‌های فرهنگی و معنوی در این اماکن مقدس ساماندهی شود.

موسی‌پور با اشاره به طرح برگزاری کنگره 444 امامزاده در استان قم، اجرای این برنامه را اقدامی ارزنده دانست و گفت: این کنگره باید با رویکرد شناسایی و بهره‌مندی از این سرمایه‌های معنوی در جامعه، به دنبال مرکزیت و محوریت بقاع متبرکه امامزادگان در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تدوین سند راهبردی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را مورد توجه قرار داد و گفت: همه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی باید از همه ظرفیت‌ها در راستای گسترش و تعمیق فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت در جامعه استفاده کرده و غنا بخشیدن به محتوا و ساماندهی فعالیت‌ها در این عرصه را در اولویت قرار دهند.

استاندار قم با بیان اینکه برنامه‌های اوقات فراغت باید به سمت تقویت فرهنگ دینی و باورهای اسلامی در میان نسل جوان و نوجوان معطوف شود خاطر نشان کرد: مسئولان امر باید بر عملکرد نهادها و مؤسسات دولتی و خصوصی نظارت جدی داشته باشند تا فضای ارزشی و دینی برنامه‌های اوقات فراغت حاکم باشد.

در این جلسه همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سعیدی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قم با اشاره به حادثه هفتم تیر و شهادت آیت‌الله بهشتی، این فاجعه غمبار را موجب رسوا شدن بدخواهان نظام اسلامی و چهره نفاق در جامعه دانست و بر ضرورت ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در کشورمان تأکید کرد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول