اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام نیمه شعبان

بیمارستان سیار عاشقان ولایت برپا می‌شود

خبرگزاری فارس: در ایام نیمه شعبان بیمارستان سیار عاشقان ولایت در محدوده مسجد مقدس جمکران برپا می‌شود.

بیمارستان سیار عاشقان ولایت برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اعیاد شعبانیه گفت: امسال بیمارستان 50 تختخوابی سیار عاشقان ولایت با امکانات کامل در محدوده مسجد مقدس جمکران دائر خواهد شد.

سید شمس‌الدین حجازی با بیان اینکه در حال حاضر مکان برپایی این بیمارستان در محدوده درب شماره 2 مسجد مقدس جمکران جانمایی شده است اظهار کرد: عملیات برپایی این بیمارستان با هدف تسریع در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران و مسافران در ایام نیمه شعبان از روز شنبه 10 تیرماه آغاز می‌شود.

وی با اشاره به آغاز فعالیت بیمارستان سیار عاشقان ولایت از تاریخ سه‌شنبه 13 تا جمعه 16 تیرماه گفت: فضای این بیمارستان و اطراف آن با 3 هزار و 500 مترمربع شامل 11 کانکس و 11 چادر امدادی بزرگ است که به‌ صورت شبکه‌ای و از طریق راهروها به هم مرتبط می‌شوند.

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اعیاد شعبانیه با بیان اینکه تمام بخش‌های تخصصی اولیه یک بیمارستان از جمله آزمایشگاه، داروخانه، رادیولوژی، اتاق عمل سرپایی، بخش‌های بستری، ICU و سایر بخش‌ها در این بیمارستان در نظر گرفته شده است افزود: 50 تا 100 نیروی انسانی شامل پزشک عمومی و متخصص، کارشناس پرستاری، ماما و سایر نیروهای درمانی و پشتیبانی مورد نیاز در هر شیفت پیش‌بینی شده است.

حجازی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده با وزارت بهداشت یک تیم تخصصی ویژه در این ایام در محل این بیمارستان حضور خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه سایر بیمارستان‌های داخل شهر به ‌عنوان پشتیبان این بیمارستان سیار در حالت آماده‌باش هستند تصریح کرد: تمام خدمات درمانی بیمارستان سیار عاشقان ولایت به صورت رایگان انجام می‌شود.

رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اعیاد شعبانیه از پیش‌بینی ذخیره فرآورده‌های خونی مورد نیاز استان و استقرار 10 اتوبوس آمبولانس، سه فروند بالگرد و 130 تیم امدادی از اورژانس 115 و جمعیت هلال احمر در محدوده مسجد مقدس جمکران و حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در این مدت خبر داد و گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با اورژانس کشور و استان‌های همجوار آمبولانس‌ها و تیم‌های امدادی این استان‌ها در مراسم جشن نیمه شعبان در مسجد جمکران را پوشش امدادی می‌دهند.

حجازی همچنین استقرار 35 کارشناس بهداشتی در قالب 17 تیم نظارتی در این مدت در مسجد مقدس جمکران، حرم مطهر و اماکن بین راهی را از دیگر اقدامات این کمیته برشمرد و گفت: این تیم‌های نظارتی و بهداشتی ضمن کنترل آب و مواد غذایی، بیماری‌های منتقله از آب و مواد غذایی را بررسی و کنترل می‌کنند.

انتهای پیام/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول