اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور آیت‌الله سبحانی و استاندار قم

کلنگ عملیات اجرایی کتابخانه مرکزی قم زده شد

خبرگزاری فارس: کلنگ عملیات اجرایی احداث کتابخانه مرکزی و مجتمع فرهنگی هنری استان قم با حضور آیت‌الله سبحانی و استاندار قم زده شد.

کلنگ عملیات اجرایی کتابخانه مرکزی قم زده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کلنگ عملیات اجرایی کتابخانه مرکزی و مجتمع فرهنگی هنری استان قم پیش از ظهر امروز با حضور آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید و حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور استاندار قم در خیابان امام خمینی (ره) قم زده شد.

در مراسمی که به همین مناسبت برگزار شده بود جمعی از مدیران و مسئولان استان از جمله حقیقی‌مقدم فرماندار قم، اسماعیلی‌طبا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، امیرآبادی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام عرب‌انصاری معاون سیاسی امنیتی استاندار قم حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام مهدی عرب‌انصاری به سخنرانی پرداخت و با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان علیه فرهنگ دینی و بومی ایران گفت: آنها نهضت قرآن‌سوزی را به راه انداخته و حملات خود را علیه مقدس‌ترین چهره‌های مذهبی ما یعنی حضرات معصومین (ع) صورت می‌دهند، بنابراین ساخت چنین مجتمع‌های فرهنگی هنری می‌تواند آثار و برکات فراوانی داشته باشد.

وی ادامه داد: امیدواریم به برکت ماه شعبان و پشتوانه اعتباری کاملی که برای این طرح در نظر گرفته شده، هر چه زودتر شاهد افتتاح کتابخانه و مجتمع فرهنگی هنری باشیم.

حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور استاندار قم سخنران بعدی این مراسم بود که با بیان اینکه تبدیل شدن قم به شهر کتابخانه‌ها تصویب شده است گفت: با شروع واگذاری زمین در شهرک چاپ و نشر، شاهد تحولی عظیم در بحث کتاب و کتاب‌خوانی قم خواهیم بود.

وی افزود: دست‌اندرکاران قم باید مصالح استان را در نظر گرفته و از نگاه‌بخشی پرهیز کنند زیرا زمان‌بر شدن طرح‌ها موجب افزایش هزینه‌ها و تحمیل بار بیشتر در بیت‌المال می‌شود.

آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید نیز در این مراسم در سخنانی ابراز کرد: در گذشته تنها یک کتابخانه در قم وجود داشت که متعلق به مدرسه فیضیه بوده و فقط 9 هزار جلد کتاب داشت اما پس از پیروزی انقلاب پیشرفت‌های زیادی در این زمینه حاصل شد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه در نمایشگاه‌های کتاب نیز نباید کتاب‌های غیر صحیح در اختیار مردم قرار داده شود گفت: دشمن متوجه شده است که پشتوانه اصلی مردم ایران، ایمان آنهاست به همین دلیل از طریق چاپ کتاب‌های غیر صحیح در موضوعات مختلف سعی در حذف ایمان مردم دارند و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید مراقب این‌گونه فعالیت‌ها باشند.

سید مرتضی اسماعیلی‌طبا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در حاشیه این مراسم گفت: به زودی عملیات اجرایی ساخت کتابخانه مرکزی استان قم آغاز می‌شود و امیدواریم طی یک یا دو سال آینده این پروژه عظیم به بهره‌برداری برسد.

در پایان این مراسم کلنگ آغاز عملیات اجرایی احداث کتابخانه مرکزی و مجتمع فرهنگی هنری استان قم توسط آیت‌الله سبحانی، حجت‌الاسلام موسی‌پور و احمد امیرآبادی به زمین زده شد.

کتابخانه مرکزی قم در زمینی به مساحت 8 هزار مترمربع و زیربنای 10 هزار مترمربع در محل انبار قدیمی شرکت توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی استان قم احداث خواهد شد.

زمین در نظر گرفته شده برای احداث کتابخانه مرکزی و مجتمع فرهنگی هنری استان قم بر اساس توافقات صورت گرفته با وزارت نفت تملک شده و بر اساس گفته مسئولان استان، مراحل قانونی انتقال آن نیز به زودی انجام می‌شود و پس از انتخاب پیمانکار، ساخت کتابخانه آغاز خواهد شد.

کتابخانه‌های مرکزی در هر شهر امکانات فراوانی از جمله ارائه کتاب‌های مختلف به اقشار مختلف و نیز آموزش‌های لازم در زمینه کتاب و کتاب‌خوانی را عرضه می‌کنند ضمن اینکه ساخت مجتمع فرهنگی و هنری در کنار کتابخانه مرکزی قم که در منطقه‌ای محروم احداث خواهد شد می‌تواند انواع خدمات هنری و فرهنگی را به مردم این منطقه و سراسر استان قم ارائه دهد.

انتهای پیام/ب10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول