اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

امام خمینی (ره) وقوع بیداری اسلامی در جهان را وعده داده بودند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به بیداری اسلامی به وجود آمده در کشورهای منطقه گفت: امام خمینی (ره) وقوع بیداری اسلامی در جهان را وعده داده بودند.

امام خمینی (ره) وقوع بیداری اسلامی در جهان را وعده داده بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: ائمه معصومان (ع) الگوی شخصیتی نمونه برای همه مسلمانان هستند.

وی با اشاره به برخی از اعیاد موجود در ماه مبارک شعبان به ویژه ولادت حضرت علی‌ اکبر (ع) اضافه کرد: حضرت علی اکبر (ع) در عملکرد، رفتار و بسیاری از ملاک‌های دیگر الگوی مناسبی برای جوانان هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به جایگاه این بزرگوار در نزد امام حسین (ع) اضافه کرد: در بسیاری از روایات آمده است که ویژگی‌های شخصیتی و رفتار حضرت علی اکبر (ع) شبیه به پیامبر اکرم (ص) بود، از همین رو الگوبرداری از این بزرگوار به منزله پیروی از پیامبر اکرم (ص) است.

وی در ادامه با تاکید بر گرامیداشت نیمه شعبان روز ولادت حضرت مهدی (عج) اضافه کرد: این روز عید بزرگ مسلمانان و مستضعفان جهان است، چرا که آن بزرگوار با ظهور خود به همه بی‌عدالتی‌ها و ظلم‌ها پایان می‌دهد.

آیت‌الله همچنین با تاکید بر رعایت تقوای الهی اضافه کرد: ملاک برتری در نزد خداوند اصل و ریشه انسان‌ها نیست بلکه میزان تقوای آنها است.

وی با اشاره به اینکه هر شخصی می‌تواند از مقرب‌ترین بندگان در نزد خداوند باشد، افزود: عمل به قرآن و الگوبرداری از سیره ائمه معصومان (ع) از جمله مواردی است که باید در رسیدن به تقوای الهی مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در ادامه با ابراز خرسندی از پیروزی مردم مصر و انتخاب فردی مسلمان برای اداره این کشور افزود: هنوز مصر راه زیادی برای موفقیت دارد و این امر نخستین گام در راه موفقیت برای مردم مصر محسوب می‌شود.

وی همچنین با اشاره به بیداری اسلامی رخ داده در کشورهای منطقه اضافه کرد: امام خمینی (ره) چندین سال پیش وقوع بیداری اسلامی در منطقه را وعده داده بودند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه بیداری اسلامی به وجود آمده در منطقه با الگوبرداری از کشور ایران به دست آمده است، افزود: این امر به علت موفقیت کشور در بسیاری از عرصه‌ها حاصل شده است.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول