اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نبویان در همایش بصیرت و پایداری در مشهد-1

ارزش‌های اسلامی در دستگاه‌های دولتی به درستی رعایت نمی‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر عدم رعایت ارزش‌های اسلامی در دستگاه‌های دولتی و دستگاه‌های متولی امر فرهنگ گفت: امروز ارزش‌های اسلامی در دستگاه‌های دولتی به درستی رعایت نمی‌شود درصورتی که باید توجه داشت که در حوزه فرهنگ نباید در مورد ارزش‌های اسلامی با کسی معامله کرد.

ارزش‌های اسلامی در دستگاه‌های دولتی به درستی رعایت نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سید محمود نبویان امروز در همایش بصیرت و پایداری که در حسینیه تهرانی‌های مشهد مقدس برگزار شده بود، با اشاره به ادامه روند تحریم از سوی غرب اظهار داشت: باید آمریکا و غرب بداند که ملت ایران به هیچ‌عنوان عقب‌نشینی نمی‌کنند و در برابر هیچ‌یک از این حلقه‌های فشار و تحریم‌ها خم به ابرو نمی‌آورند. 

 

دعوای غرب با ایران بر سر جهان‌بینی اسلامی است

وی با بیان اینکه دعوای غرب با ایران بر سر جهان‌بینی اسلامی است، افزود: 33 سال گذشته مردم ایران اسلامی شاه را از کشور بیرون راندند ولی جای این سئوال باقی است که چرا آمریکا به او پناه داد و اصلا ما که با آمریکا کاری نداشتیم پس چرا او همواره ما را تحریم می‌کند و پول‌های ما را در بانک‌های کشورش بلوکه می‌کند.

وی ادامه داد: از زمان بیرون راندن شاه ملعون شاهد بودیم آمریکایی‌ها و غربی‌ها همواره شاهد توطئه‌ها و کودتای بسیاری بودیم، همواره گروه‌های مختلف را‌ در راستای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی مسلح می‌کردند و در پایان هم 37 کشور‌ جهان علیه ما جنگ تحمیلی را به راه انداختند ولی امروز می‌بینید که ایران‌ اسلامی در تمام دنیا قامت برافراشته و خم به ابرو نیاورده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سالروز 7 تیرماه گفت: غرب دید با تمام توطئه‌ها بازهم نتوانست بین مردم و نظام و رهبری فاصله ایجاد کند دست به کشتار مسئولان عالی رتبه نظام زد و در 7 تیر عالی رتبه‌ترین مقامات‌کشور را ترور کرد و یا در 8 شهریور نیز شهید رجایی و جمع دیگری از مسئولان را‌به شهادت رساند.

وی اضافه کرد: اما پس از همه این توطئه‌ها به تعبیر مقام معظم رهبری دو تا 10 سال برنامه‌ریزی کرده بودند که یکی از سال 68 تا 78 بود و 10 سال بعدی از 78 تا فتنه 88 بود که البته هردو 10 سال را اصلاح طلبان برپا کردند.

 

ایران انحصارهای دنیای غرب را درهم شکست

نبویان با اشاره به اینکه ایران انحصارهای دنیای غربی و جدید را درهم شکست، تاکید کرد: حدود 400 سال است که دنیای جدید و به تعبیری مدرن، برای خود انحصارهایی را پدید آورده در حالی که این انحصارها را جمهوری اسلامی ایران درهم شکست.

 

غرب از جهان‌بینی اسلامی می‌هراسد

وی خاطر نشان کرد: اما باید توجه داشت که مشکل غرب تنها دانش هسته‌ای ایران نیست چرا که امروز پاکستان نه تنها به فناوری هسته‌ای دست پیدا کرده بلکه به بمب اتم نیز دست پیدا کرده است، پس باید خوب بدانیم که این تنها مشکل آن‌ها نبوده چرا که آنها از جهان‌بینی اسلامی می‌هراسند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در ادامه سخنانش به تفکر دنیاگرایی اشاره کرد و تاکید کرد: از قرن 16 به بعد تفکری در دنیا به وجود آمد که مروج دنیا گرایی بود. دنیای غرب و یا به تعبیری دنیای مدرن ابزار معرفتی خود را حس و تجربه می دانست و از آنجایی که خدای متعال نیز برای آنها قابل حس نبود کم کم بیان کردند که خدایی وجود ندارد و علم خود را به عنوان علوم تجربی در حال ترویج بودند.

 

امام خمینی(ره) با برافراشتن پرچم اسلام دنیای غرب را به چالش کشید

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اندیشه امام خمینی(ره) گفت: اما در دهه 70 یک مرجع در میان این همه هجمه و اندیشه‌های غلط یا به تعبیری مدرن، پرچم اسلام و خدا را بلند کرد و دنیای غرب و مدرن را به چالش کشید و عظمت انقلاب اسلامی ایران را به تمام جهان نشان داد.

وی تاکید کرد: غرب نیز چون دید که اندیشه‌هایش در خطر بوده و دید جهان‌بینی اسلامی در حال ترویج است سعی در سرنگونی انقلاب اسلامی کرد ولی تا امروز می‌بینیم که هیچ یک از توطئه‌ها و کودتاهای غربی‌ها و آمریکایی‌ها کارساز نبوده‌است.

وی با اشاره به اندیشه‌های دنیای مدرن یادآور شد: به تعبیر غرب وقتی اندیشه‌ای مدرن است که دنیاگرا و سکولار باشد و همچنین وقتی مدرن است که ارتباطی با‌معاد و مبدا یعنی خدای متعال نداشته باشد.

ارزش‌های اسلامی در دستگاه‌های دولتی به درستی رعایت نمی‌شود

نبویان در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نبود ارزش‌های اسلامی‌در برخی از دستگاه‌های دولتی و فرهنگی اظهار داشت: در حوزه فرهنگ نباید در مورد ارزش‌های اسلامی با کسی معامله کرد.

وی تاکید کرد: هرچند که امروز شاهدیم ارزش‌های اسلامی در دستگاه‌های دولتی و فرهنگی به درستی رعایت نمی‌شود و وضع ظاهری و حجاب اسلامی نیست ولی باید سعی در اسلامی کردن محیط های کاری و دانشگاهی داشته باشیم.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول