اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی مقابله با مواد مخدر قزوین خبر داد

کشف 1700 کیلوگرم مواد مخدر در قزوین

خبرگزاری فارس: دبیر شورای هماهنگی مقابله با مواد مخدر استان قزوین از کشف یک‌هزار و 700 کیلوگرم مواد مخدر از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

کشف 1700 کیلوگرم مواد مخدر در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سردار مسعود جعفری‌نسب ظهر امروز در همایش گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد طی سخنانی با اشاره به کشف یک‌هزار و 700 کیلوگرم مواد مخدر در سه ماهه ابتدای سال جاری در قزوین بر عزم راسخ نیروی انتظامی در مقابله با قاچاق مواد مخدر تأکید کرد.

این مسئول گسترش فرهنگی مذهبی و معنوی را در یکی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با گسترش مواد مخدر در جامعه دانست و اضافه کرد: تحقیقات نشان داده خانواده‌هایی که فرزندان خود را از نوجوانی با فرهنگ غنی دین اسلام آشنا کرده‌اند و آن‌ها را در فضای ارتباط با مراکز دینی، مساجد و روحانیون قرار داده‌اند آن‌ها در طول زندگی هرگز دچار اعتیاد نشده‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مقابله با مواد مخدر استان قزوین همچنین، برخورد با خرده‌فروشان مواد مخدر و پاک‌سازی نقاط و محلات آلوده استان قزوین را نیز از اقدامات پلیس قزوین را نیز از اقدامات پلیس قزوین برشمرد و گفت: برخورد پلیس با توزیع کنندگان مواد به گونه‌ای است که برخی از افراط چندین بار توسط پلیس دستگیر و روانه زندان شده‌اند.

وی ضمن قدردانی از برخورد مقتدرانه دستگاه قضایی با قاچاقچیان مواد مخدر و اعدام چند سوداگر مرگ در ماه‌های اخیر در قزوین را حاکی از شدت برخورد و جدیت دستگاه‌ قضا در مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر دانست.

جعفری‌نسب در بخش دیگری از سخنان خود با تبیین اهمیت موضوع پیشگیری در بحث اعتیاد، مرحله درمان معتادان را سخت و با هزینه عنوان کرد و افزود: خانواده‌ها نقش مهمی را در پیش‌گیری از اعتیاد جوانان دارند و باید با آگاه‌سازی آنان پیش‌گیری صورت گیرد.

فرمانده انتظامی استان قزوین در ادامه با اشاره به نقش اعتیاد در افزایش جرائم اجتماعی افزود: متأسفانه بسیاری از کسانی که دچار اعتیاد می‌شوند برای تأمین معاش و هزینه مواد خود اقدام به سرقت کرده و امنیت جامعه را مخدوش می‌کنند.

وی از کلیه نهادها و سازمان‌ها خواست با برنامه‌ریزی علمی و تلاش مجاهدانه برای سالم نگه‌داشتن جامعه و نسل جوان اقدام جدی کنند.

این مسئول مواد مخدر را یک موضوع دسته اول معرفی کرد و ادامه داد: یک آدم معتاد به مواد مخدر در ابعاد مختلف آسیبی برای خانواده‌ها محسوب می‌شود، اما با مراقبت و پیشگیری خانواده‌ها می‌‌توانند از اعتیاد فرزندان خود جلوگیری کنند.

دبیر شورای هماهنگی مقابله با مواد مخدر استان قزوین تأکید کرد: در برخورد با قاچاقچیان کوتاه نمی‌آییم و با شدت با آنها برخورد می‌کنیم.

وی مساجد، مدارس و دانش‌گاه‌ها را از مهم‌ترین مراکز فرهنگی برای گسترش و افزایش سطح آگاهی خانواده‌ها برای پیشگیری اعتیاد در بین فرزندانشان دانست.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول