اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد نخبگان استان زنجان خبر داد

حمایت بنیاد نخبگان از رتبه‌های برتر کنکور

خبرگزاری فارس: معاون بنیاد نخبگان استان زنجان گفت: نخبگان و استعدادهای برتر می‌توانند از فرصت مطالعاتی خارج از کشور نیز استفاده کنند.

حمایت بنیاد نخبگان از رتبه‌های برتر کنکور

سهراب رحمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: بنیاد نخبگان استان زنجان در سال جاری برنامه‌ریزی‌های لازم را برای حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه حمایت از رتبه‌های برتر کنکور از برنامه‌های این بنیاد محسوب می‌شود، تصریح کرد: 100 رتبه برتر رشته ریاضی، 50 رتبه برتر رشته علوم تجربی و 50 رتبه برتر رشته علوم انسانی از حمایت‌های بنیاد نخبگان استفاده می‌کنند.

معاون بنیاد نخبگان استان زنجان با اشاره به اینکه از 20 نفر برتر رشته هنر نیز از سوی بنیاد نخبگان حمایت می‌شود، خاطرنشان کرد: تسهیلات مختلف به این افراد ارائه می‌شود.

*ارائه وام مسکن 80 میلیون تومانی به استعدادهای برتر

وی از ارائه وام مسکن 80 میلیون تومانی به استعدادهای برتر و نخبگان خبر داد و گفت: خدمات نظام وظیفه نیز به استعدادهای برتر ارائه می‌شود.

رحمانی با بیان اینکه استعدادهای برتر و نخبگان استان می‌توانند به جای دو سال خدمت سربازی پروژه تحقیقاتی استفاده کنند، یادآور شد: با اجرای پروژه‌های تحقیقاتی در مراکز نظامی از این نخبگان حمایت‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به ارائه هزینه تحصیلی استعدادهای برتر و نخبگان استان یادآور شد: این هزینه به صورت ماهانه به دانشجویان برتر ارائه می‌شود.

معاون بنیاد نخبگان استان زنجان با بیان اینکه بنیاد نخبگان از مخترعانی که دارای اختراعاتی باشند که قابلیت تجاری‌سازی داشته باشد، حمایت می‌شود، خاطرنشان کرد: ‌شرکت‌های تعاونی دانش بنیان نیز در همین راستا فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به ارائه وام بانکی تا سقف 300 میلیون تومان به شرکت‌های دانش بنیان تصریح کرد: در صورتی که طرح‌های ارائه شده از سوی شرکت‌های دانش بنیان نیازمند تسهیلاتی بیش از 300 میلیون تومان باشد، این طرح‌ها به تهران فرستاده می‌شود.

رحمانی از اعزام نخبگان به سفرهای عتبات عالیات خبر داد و گفت: نخبگان و استعدادهای برتر می‌توانند از فرصت مطالعاتی خارج از کشور نیز استفاده کنند.

 

*برگزاری نمایشگاه اختراعات در زنجان

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم در سال تولید ملی از سوی بنیاد برای حمایت از نخبگان صورت می‌گیرد، افزود: نمایشگاه اختراعات چهار استان شمال غرب کشور در زنجان در سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول