اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره):

طرح معرفت بستر اسلامی شدن دانشگاه‌ها را فراهم می‌کند

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام موسسه پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: اجرای طرح معرفت تاثیرات شگرف در نظام آموزشی و اسلامی شدن دانشگاه‌ها دارد.

طرح معرفت بستر اسلامی شدن دانشگاه‌ها را فراهم می‌کند

آیت‌الله محمود رجبی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد در حاشیه مراسم افتتاحیه دوازدهمین دوره طرح معرفت اظهار کرد: اگر اساتید دانشگاه‌ها با روحیه جهادی در این طرح‌ها شرکت کنند به طور قطع شاهد تحول جدی فرهنگی و ارزشی در میان اساتید خواهیم بود که خود زمینه‌ساز تحول فرهنگی و معنوی نظام آموزش عالی خواهد شد.

قائم‌مقام موسسه پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: معتقد هستیم یکی از عناصر بسیار اثرگذار در نظام آموزشی اساتید هستند و اگر با ارزش‌های اسلامی و معرفتی متحول شوند به طور قطع دانشجویانی را تربیت می کنند که آینده‌سازان این نظام هستند.

وی خاطرنشان کرد: اگر اساتید دانشگاه‌ها با روحیه جهادی در این طرح شرکت کنند مسلما در دانشگاه‌ها دانشجویان احساس رسالت می‌کنند و آن هنگام بیشترین تحول در دانشگاه‌ها و نظام آموزش عالی را شاهد خواهیم بود.

قائم‌مقام موسسه پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: سعی داریم با ارتقای فرهنگ اسلامی و علاقه آن در بین دانشجویان سبب تحول در زمینه علمی، معرفتی و شکوفایی و پیشرفت علمی نظام آموزشی و اسلامی شدن دانشگاه‌ها شویم.

رجبی تاکید کرد: اسلامی کردن دانشگاه‌ها تنها با دستور و تغییر فضا صورت نمی‌گیرد و باید ارزش‌های اسلامی در وجود دانشجویان نهادینه گردد و بهترین راه در راستای اسلامی کردن دانشگاه‌ها همین طرح‌هایی است که برای دانشجویان و اساتید آنها برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این آموزش‌ها باید به گونه‌ای باشد که استادان و دانشجویان را همراه با هم این مسیر را طی کنند و اگر در یکی از این موارد غفلت صورت گیرد نتیجه طرح رضایتمند نخواهد بود.

قائم‌‌مقام موسسه پژوهشی امام خمینی(ره) افزود: این طرح فرصت گرانبهایی است که می‌شود از آن در اسلامی کردن دانشگاه‌ها بهره جست و یکی از نکات مهم مورد نظر ما این است که اسلام و آموزه‌های دینی را همانطور که هست بشناسیم و معرفی کنیم.

رجبی به تعالیم دینی، آیات و روایات در زمینه علوم پزشکی و بهداشت اشاره کرد و افزود: اگر بتوانیم از این ظرفیت‌های دینی بهره بگیریم شاهد پیشرفت شگرف و تحول عظیم در علوم پزشکی و بهداشت خواهیم بود.

وی در پایان گفت: اگر بتوانیم در رشته‌های روان‌درمانی و معنا درمانی که در حوزه پزشکی دارای منابع و مبنای مستحکم و دقیقی نیستند از علوم و طب اسلامی استفاده کنیم شاهد نتایج مطلوبی خواهیم بود و اگر این طرح‌ها ادامه پیدا کند شاهد کشفیات جدید در علوم پزشکی اسلامی خواهیم بود.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول