اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کهگیلویه و بویراحمد

مسائل بهداشتی مهم‌ترین نیاز مناطق محروم است

خبرگزاری فارس: قائم مقام کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسائل بهداشتی مهم‌ترین نیاز مناطق محروم در این استان است.

مسائل بهداشتی مهم‌ترین نیاز مناطق محروم است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ارسلان جلال‌فرد در نشست ساماندهی مناطق محروم در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: ستاد رسیدگی به وضعیت مناطق محروم در این استان از حدود یک سال پیش استارت زده شد و تاکنون اثرات خوبی در این مناطق داشته است.

قائم مقام کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با بیان اهمیت وجود این ستاد در شناسایی، پیگیری و رفع مشکلات روستائیان و مناطق محروم افزود: هدف عمده این ستاد ایجاد وحدت، همدلی و همکاری منسجم برای کاهش مشکلات روستائیان است.

این مسئول حمایتی در کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: امید به زندگی در میان روستائیان کم شده که باید این موضوع به صورت جدی و در حوزه فرهنگ کار و آسیب‌شناسی شود.

وی ادامه داد: از یک سال پیش و با راه‌اندازی ستاد مناطق محروم روستاهای زیادی را در این استان بازدید کردیم که در جریان این سفرها از نزدیک با مشکلات آن‌ها آشنا شدیم و در حد توان و بضاعت کمیته امداد نسبت به رفع نیازهای روستائیان اقدام کردیم.

جلال‌فرد از دیدار چهره به چهره با 225 خانوار روستایی در این مدت خبر داد و گفت:‌ منطقه سیلاب کلوار، آبگل، عروه لنده، تنگ آبشور، مناطق لوداب، چه‌چل بهمئی و مناطقی از چرام در مدت راه‌اندازی ستاد مناطق محروم مورد بازدید مسئولان کمیته امداد قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: در این بازدیدها و بررسی مشکلات آن‌ها، مسائل بهداشتی و کمبودها و نقایص این حوزه مهم‌ترین مشکلات این روستاها بودند که لازم است نسبت به تامین نیازهای اولیه مردم در حوزه بهداشت بیش از گذشته اقدام شود.

قائم مقام کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) با اشاره به مشکلات زیاد مردم در سرفصل درمان خود و خانواده، عنوان کرد: در این روستاها خانواده‌های بسیاری هستند که خود و دام‌هایشان در یک مکان نزدیک به هم و گاها مشترک زندگی می‌کنند به گونه‌ای که به لحاظ تماس با فضولات حیوانی در معرض انواع خطرات و بیماری‌ها هستند.

جلال‌فرد، جاده، مسکن و آب روستایی را از دیگر نیازهای این مردم دانست و تاکید کرد: تنها با دادن این امکانات است که می‌توان جلوی مهاجرت روستائیان به شهرها و به وجود آمدن مشکلات بسیار در حاشیه شهرها را گرفت.

وی توضیح داد: کمیته امداد در حد توان یا به صورت مستقیم و یا از طریق پیگیری و رایزنی با سایر ادارات به رفع مشکلات این روستاها پرداخته ولی واقعیت آن است که به تنهایی قادر به پاسخگویی به مشکلات مردم نیستیم و در این زمینه نیازمند عزم همگانی هستیم.

این مسئول در کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: گاهی در یک خانواده و در سرمای سخت زمستان در سردسیر خرید یک آترا و گرم‌کننده معمولی از نیازهای مردم مناطق محروم بود و گاه هم احداث حمام در روستایی که حتی یک حمام خانگی هم وجود نداشت و گاهی هم کمک‌های موردی و وام‌های قرض‌الحسنه که همه این نیازها در طول سفرهای مسئولان کمیته امداد تا حدی تامین شده ولی این اقدامات اصلا کافی نیست.

جلال‌فرد خاطرنشان کرد: کمیته امداد آمادگی دارد تا در ستاد مناطق محروم همپای دیگر ادارات برای کاهش محرومیت در کهگیلویه و بویراحمد گام بردارد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول