اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی خبر داد

وجود 5/1 میلیون فایل چند رسانه‌ای در کتابخانه‌های خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی گفت: یک میلیون و 500 هزار فایل چند رسانه‌ای در 23 مرکز چند رسانه‌ای کتابخانه‌های عمومی استان وجود دارد.

وجود 5/1 میلیون فایل چند رسانه‌ای در کتابخانه‌های خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی، علی رحیمی در نشست سازماندهی امور جوانان خراسان‌شمالی اظهار کرد: یک بخش از این فایل‌ها شامل 40 هزار عنوان کتاب دیجیتال بوده که در هر یک از این مراکز در اختیار اعضاء قرار گرفته است.

وی افزود: کتابخانه‌های عمومی یکی از پر مخاطب‌ترین پایگاه‌های دائمی اوقات فراغت هستند که در طول سال برای پر بار کردن اوقات فراغت جوانان و عموم مخاطبان برنامه دارند.

رحیمی تصریح کرد: علاوه بر ایجاد فضاهای مطالعاتی با فعال‌کردن کانون‌های قرآن و نهج‌البلاغه و کانون‌های ادبی، نقد و بررسی شعر و کتاب و برگزاری مسابقات فرهنگی که بخشی از فعالیت کتابخانه‌های عمومی بوده در جهت پر بار کردن اوقات فراغت جوانان تلاش شده است.

وی گفت: در سال گذشته مراجعه مخاطبان به پایگاه‌های اوقات فراغت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی به میزان روزانه قریب به سه هزار مورد بوده است که تعداد 32 هزار و 837 نفر به عنوان اعضای ثابت، یک ساله از برنامه‌های این پایگاه استفاده کرده‌اند و تعداد یک میلیون و 14 هزار کتاب برای مطالعه به امانت برده‌اند.

دبیر کمیته نهضت مطالعه مفید خراسان‌شمالی اظهار کرد: از جمله فعالیت کتابخانه‌های عمومی توسعه منابع اطلاعاتی است که در سال گذشته از طریق افزایش بیش از 130 هزار نسخه کتاب در پایگاه‌ها بوده است.

وی گفت: اجرای طرح کتاب من به منظور افزایش سرانه مطالعه و همچنین تکریم ارباب رجوع یکی دیگر از فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی است که برای تأمین منابع  کتابخانه‌ها به درخواست مخاطب صورت می‌گیرد که در سال گذشته قریب به 10 هزار عنوان کتاب به سفارش اعضاء تهیه شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی «من کتاب می‌خوانم» بخش دیگری از فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی است که در سال گذشته تعداد 65 مسابقه فرهنگی با موضوعات مختلف برگزار شد که حدود 50 نفر از اعضای کتابخانه‌های عمومی استان رتبه‌های برتر کشوری را به دست آوردند.

وی در ادامه به معرفی شبکه کتاب‌خوان حرفه‌ای پرداخت و گفت: معرفی و گسترش شبکه کتاب‌خوان حرفه‌ای بین اعضاء و مخاطبان از دیگر برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی است که در سال گذشته ابتدا با عضویت استاندار خراسان‌شمالی آغاز و در بین مخاطبان مورد توجه قرار گرفت.

رحیمی تصریح کرد: در حال حاضر رتبه سوم کشوری در این شبکه اجتماعی در بین حدود 20  هزار نفر عضو این شبکه متعلق به یکی از اعضای کتابخانه‌های عمومی این استان است.

وی ادامه داد: در این شبکه با ایجاد قفسه مجازی، نقد و نظر و پیشنهاد کتاب‌های مورد علاقه به سایر کاربران و امکان استفاده از کتابخانه‌ی الکترونیکی در جهت پربار کردن اوقات فراغت عموم مردم فعالیت می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌شمالی گفت: اجرای طرح بلال به منظور تقویت فضای معنوی در کتابخانه‌ها یکی از برنامه‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی است.

وی اظهار کرد: در سال گذشته هفت باب کتابخانه به سیستم اذان گوی ماهواره‌ای مجهز شده‌اند که همزمان با وقت اذان در هر شهرستان این دستگاه‌ها به طور خودکار نسبت به پخش اذان اقدام می‌کنند که در سال جاری نیز 10 کتابخانه دیگر استان به این سیستم مجهز می‌شوند.

انتهای پیام/س30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول