اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس امور مذهبی:

یکی از راه‌های حمایت از دین اظهار دینداری است

خبرگزاری فارس: کارشناس امور مذهبی با اشاره به اینکه امروزه برخی از جوانان از اظهار مسلمان بودن خجالت می‌کشند، گفت: یکی از راه‌های حمایت از دین اظهار صریح دینداری است.

یکی از راه‌های حمایت از دین اظهار دینداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، بزرگداشت روز جوان با حضور آیت‌الله باریک بین امام جمعه استان قزوین و نماینده ولی فقیه در استان، حجت‌الا‌سلام مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، سردار مسعود جعفری نسب فرماندهی نیروی انتظامی استان قزوین، حبیب‌الله وفاپور جانشین فرماندهی سپاه صاحب‌الامر (عج) قزوین و با سخنرانی حجت‌الاسلام شهاب مرادی در هیئت انصارالصلاة امامزاده اسماعیل شهر قزوین برگزار شد.

حجت‌الاسلام شهاب مرادی در این مراسم خاطرنشان کرد: همیشه اظهار دین نباید ریا تلقی شود، بلکه گاهی برای حمایت از دین باید دینداری را صریحا اظهار کرد.

وی ادامه داد: جوانان باید از زبان برای ترویج دین استفاده کنند، همه باید سعی در عنوان کردن خوبی‌های اطرافیان و به خصوص نظام و دولت داشته باشند.

بدگویان دولت و نظام بلندگوی دشمنان هستند/ نقص با انتقاد رفع می‌شود نه با فریاد

مرادی گفت: گاهی برخی از افراد به عنوان بلندگویی برای دشمنان نقص‌ها و مشکلات را فریاد می‌زنند، جوان ما باید بداند برای رفع مشکلات نباید از این روش‌ها استفاده کرد، انتقاد می‌تواند در این موارد موثرتر باشد.

سخنران امور مذهبی با اشاره به روز جوان یاد‌آور شد: نام‌گذاری روز جوان بسیار شایسته بوده و این امر باعث می‌شود که توجه بیشتری به جوانان و مشکلات آن‌ها شود.

مرادی با بیان فرهنگ و تمدن غنی استان قزوین عنوان کرد: مردم، فرهنگ و تمدن استان قزوین آمیخته با اهل‌بیت است و سریال شوق پرواز تاثیر زیادی در ترویج و شناخت فرهنگ قروین داشته است.

جوانی فضیلت نیست، فرصت است

کارشناس امور مذهبی جوانی را یک فرصت قلمداد کرد و گفت: جوانی یک فضیلت نیست، بلکه یک فرصت زودگذر است، باید از این فرصت برای اطاعت خدا استفاده کرد.

وی افزود: پدر و مادرها باید جوانان را تشویق به رفتن حوزه علمیه کنند، در صورتی که در حال حاضر تاثیر بالعکس دارند و مانعی در مقابل این امر به حساب می‌آیند.  

تعداد روحانیون در جامعه رو به کاهش است/ اسلام به روحانیون نیاز دارد

مرادی با اشاره به تعداد روحانیون اذعان کرد: در حال حاضر روحانی کم است و به نسبت جمعیت موجود روحانی وجود ندارد، تعداد مسلمانان در جهان زیاد است اما به تعداد مسلمانان طلبه نیست.

وی ادامه داد: حوزه علمیه قزوین نسبت به سال‌های گذشته پیشرفت‌های زیادی کرده است، اما هنوز جواب‌گوی نیاز مردم نیست.

شهدای روحانی 7 برابر شهدای سایر اقشار هستند

کارشناس امور مذهبی یادآور شد: بیشترین شهدا از روحانیون هستند که هیچ‌گاه اسمی از آن‌ها برده نشده است، نسبت شهدا از خانواده روحانیون تقریبا هفت برابر شهدا از سایر صنوف است.

مرادی تصریح کرد: چون نوجوان و جوانان بیشتر وقت خود را در مدارس می‌گذرانند، باید در کتاب‌های درسی در خصوص مسائل دینی اطلاع رسانی بیشتری شود که در حال حاضر این اطلاع رسانی کم است و پاسخ‌گوی نیاز‌های عمده جوانان نیست.

علت اصلی مشکل حجاب، عدم‌حمایت مردم از دین است

کارشناس امور مذهبی با اشاره به مشکل حجاب اذعان کرد: این مشکل مختص بک شهر با یک استان خاص نیست و متأسفانه در اکثر شهر‌ها مردم با این مشکل روبه‌رو هستند و اصلی‌ترین دلیل این مشکل عدم حمایت مردم از دین است.

وی افزود: امروز به افراد بدحجاب توجه بیشتری می‌شود، درحالی که باید از افراد با حجاب حمایت بیشتری کنیم.

متفاوت بودن/ بهانه بدحجابی

این سخنران امور مذهبی بیان کرد: یکی از بهانه‌ها برای بدحجابی متفاوت بودن است که متأسفانه مردم نیز به این بهانه‌ها دامن می‌زنند.

مرادی تاکید کرد: جوانان باید از فرصت‌های خود به بهترین شکل استفاده کنند، جوانی یکی از نعمت‌های الهی است که باید همیشه شکرگذار این نعمت باشیم.

وی درخاتمه عنوان کرد: جوان باید از زبان خود برای تولید دین استفاده کند و این نعمت یکی‌ ازمهم‌ترین نعمت‌های الهی است که با اطاعت از خدا می‌توانیم از این نعمت‌ها سپاسگذاری کنیم.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول