اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام سید علی خمینی:

جوانی فرصتی است که باید از آن بهینه استفاده کرد

خبرگزاری فارس: نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران جوانی را یک فرصت دانست و گفت: باید با استفاده از فرصت جوانی نگذاریم این فرصت به ضد فرصت تبدیل شود.

جوانی فرصتی است که باید از آن بهینه استفاده کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام سید علی خمینی عصر امروز در مراسم تجدید میثاق جوانان بسیجی خانه شهریاران جوان با آرمان‌های والای امام (ره) که در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، با تبریک ولادت با سعادت حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان، جوانی را یک فرصت دانست و اظهار داشت: جوانی یک فرصت است و برخلاف بسیاری از فرصت‌های دیگر اگر از آن استفاده نشود، از بین رفته و به یک ضد فرصت تبدیل می‌شود.

نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: نیروی جوانی نیز چنین خصوصیتی دارد و اگر درست برنامه‌ریزی نشود، نه تنها این فرصت از بین می‌رود بلکه به ضد فرصت تبدیل شده و مشکلاتی را به‌ وجود می‌آورد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هر نظامی می‌تواند همانطور که از باقی نیروها استفاده می‌کند، از این ظرفیت بهره‌برداری کند.

حجت‌الاسلام خمینی با تاکید بر برنامه‌ریزی دقیق استفاده از ظرفیت جوانان عنوان کرد: باید نظام یک برنامه‌ریزی دقیقی روی توانایی جوانان داشته باشد تا این فرصت بدون استفاده بهینه از آن گریبان‌گیر جامعه نشود.

نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با اشاره به نمونه‌هایی که در طول انقلاب اسلامی از این نیرو و فرصت به‌صورت صحیح استفاده شده است، گفت: اگر به کیفیت ارتباط امام با جوانان از ابتدای انقلاب مشاهده کنیم با توجه به اینکه زمان آغاز نهضت انقلاب اسلامی 63 ساله بودند و پس از گذشت 15 سال تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی یک پیرمرد بودند اما در این سن پیری یک ارتباط خاص با جوانان نسل خود ایجاد کرده و پیوند خاصی به‌ وجود می‌آوردند.

وی اضافه کرد: نتیجه این ارتباط امام با جوانان در عرصه‌های مختلف انقلاب قابل رویت بود و ثمرات خود را آشکار می‌کرد.

حجت‌الاسلام خمینی تاکید کرد: امام خمینی (ره) با اعتماد بر این جوانان و با دست خالی طومار حکومت 2 هزار و 500 ساله سلطنت پادشاهی را درهم پیچید.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول