اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی استان قم:

برخورد قهری با معتادان آخرین راهکار است

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی استان قم با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه فرهنگی گفت: برخورد قهری و فیزیکی با معتادان آخرین راهکار مبارزه با اعتیاد است.

برخورد قهری با معتادان آخرین راهکار است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کاظم مجتبایی در مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی، هنری، ورزشی و آموزشی خزان تا بهار که ظهر امروز در سالن شهید آوینی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد اظهار کرد: هر ملتی دارای سرمایه‌های مختلفی است که یکی از آنها پیشینه‌های تاریخی است.

وی افزود: سرمایه‌های جغرافیایی و اقلیمی هر کشور نیز اهمیت فراوانی دارند اما محور تمام آنها، سرمایه‌های مربوط به نیروی انسانی هستند زیرا اصلی‌ترین داشته‌های هر کشور محسوب می‌شوند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان اینکه نظام اسلامی برای انسان و ارزش‌های انسانی احترام زیادی قائل است گفت: هر جا که بی‌توجهی صورت گیرد آثار زیان‌باری دیده می‌شود که جدی‌ترین آنها مسئله مواد مخدر است.

وی با تاکید بر به کارگیری همه سرمایه‌ها در خصوص مسائل انسانی بیان داشت: حفظ و تقویت سرمایه‌های انسانی جزو وظایف مسئولان خردمند هر کشور است زیرا بی‌توجهی به این مسئله موجب تحلیل، انحراف و گام برداشتن سرمایه‌های انسانی در مسیرهای خلاف خواهد شد.

مجتبایی گفت: حفظ و حراست از سرمایه‌های انسانی تنها به ادعا و گفتار نیست بلکه هر یک از مسئولان در حوزه کاری خود باید فعالیت‌های مناسبی داشته و امکانات خود را در راه رشد و تعالی مردم به کار گیرند.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با اشاره به ضرورت قرار دادن همه امکانات به منظور برخورداری اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مردم از مواهب خدادادی افزود: برخی معتادان طلب مرگ از خداوند می‌کنند زیرا چیزی برای از دست دادن ندارند و این در حالی است که انسان‌های عادی در مقابل عوامل خطر و مرگ‌آفرین بسیار محافظه‌کار هستند و این خصلت در زمینه‌های گوناگون اجتماعی و اقتصادی دیده می‌شود و در این میان پایبندی به یک سری اصول، تأثیر فراوانی دارد.

وی خاطر نشان کرد: جامعه باید جوانان خود را محافظه‌کار بار آورد زیرا عدم دستیابی جوان به امکانات مادی و معنوی او را در سخت‌ترین و بدترین شرایط قرار می‌دهد و از جمله عوامل مهم در ورود آنها به فضای اعتیاد می‌شود بنابراین تمام مسئولان انتظامی، فرهنگی و اقتصادی باید تلاش خود را به کار گیرند زیرا برخوردهای قهری و فیزیکی آخرین راهکار است.

مجتبایی با تاکید بر حرکت متوازن در عرصه‌های گوناگون اجتماعی در خصوص مبارزه با مواد مخدر افزود: اقدامات فرهنگی و هنری مانند جشنواره خزان تا بهار، مقدمه مبارزه با اعتیاد محسوب می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم ادامه داد: مسئولان باید کاری کنند که جوانان خود به حفاظت از خویشتن بپردازند به طوری که هیچ‌گاه وارد عرصه آسیب‌های اجتماعی و فردی چون مواد مخدر نشوند.

وی با بیان اینکه فراهم ساختن شرایط محافظت جوانان از خود وظیفه همه مسئولان است گفت: اقدامات فرهنگی باید متناسب و متوازن با یکدیگر صورت گیرند تا از افراط و تفریط جلوگیری شود.

مجتبایی خاطر نشان کرد: جلوگیری از ورود جوانان به حوزه مواد مخدر در درجه نخست و نیز نجات افراد معتاد در مراحل بعدی باید در دستور کار همه نهادها قرار داشته باشد ضمن اینکه نیروی انتظامی و دستگاه قضایی باید برخورد لازم را با قاچاق و توزیع مواد مخدر در سطح جامعه داشته باشند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول