اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سمیرم

ضریح امامزاده زیدبن علی(ع) نصب شد

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم گفت: در سمیرم ضریح امامزاده زیدبن علی(ع) نصب شد

ضریح امامزاده زیدبن علی(ع) نصب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی مبشری در مراسم نصب ضریح مطهر امامزاده زیدبن علی(ع) سمیرم اظهار کرد: ضریح مطهر جدید آستان مقدس امامزاده زید بن علی(ع) سمیرم از 24 خرداد ماه به مدت سه روز در شهرها و روستاهای سمیرم گردانده شد و در 27خردادماه در این امامزاده مستقر شد.

وی از انجام عملیات تغییرات فنداسیون داخلی در این امامزاده خبر داد و تصریح کرد: برای ساخت این ضریح تاکنون 350 میلیون تومان هزینه شده است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه سمیرم افزود: این میزان اعتبارات از محل نذورات مردمی جمع‌آوری شده است.

وی اضافه کرد: امامزاده زید ابن علی (ع) با چهار واسطه به حضرت امام زین‌العابدین (ع) پیشوای چهارم شیعیان منتسب می‌شود.

مبشری در ادامه گفت‌وگو با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی اظهار داشت: در راستای برنامه تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی جامعه، طرح تابستانی نشاط معنوی در بقاع متبرکه امامزاده سلطان ابراهیم سمیرم و بی بی نازبانو شهر حنا با برنامه‌های متنوع آموزشی اعتقادی و تفریحی برگزار می‌شود.

وی افزود: امامزاده سلطان ابراهیم(ع) قطب اول فرهنگی شهرستان سمیرم است که از لحاظ معنوی و نشاط روحی تأثیرگذارترین مکان فرهنگی این شهرستان محسوب می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: این طرح از دهم تیرماه تا 26 مرداد ماه برگزار می‌شود که در همین مورد ثبت‌نام از متقاضیان از ابتدای خرداد ماه آغاز شده است و اکنون نیز ادامه دارد.

وی افزود: هدف از برگزاری این طرح سوق دادن نسل جوان به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، بهینه‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در تابستان با هدف تقویت بنیه اعتقادی،

دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی و استفاده از ظرفیت طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان در تعطیلات تابستانی در راستای قطب فرهنگی نمودن بقاع متبرکه است.

مبشری همچنین با بیان اینکه برنامه‌های آموزشی طرح تابستان نشاط معنوی برای سنین 8 تا 16 سال در نظر گرفته شده است، گفت: در برنامه آموزشی این طرح آموزش قرآن،‌ آداب اجتماعی، داستان پیامبران و ائمه، آموزش احکام و اصول اعتقادات، آموزش هنر، ‌مباحث اخلاقی و به ویژه هنجارهای ارتباطات اجتماعی مطرح می‌شود.

وی اضافه کرد: در این کلاس‌ها علاوه بر مباحث دینی، برنامه های متنوع فرهنگی و ورزشی اجرا می‌شود.

امامزاده زید بن علی در 17 کیلومتری جاده ونک به سمیرم واقع شده است.

به گزارش فارس، شهرستان سمیرم با 120 مسجد، 26 حسینیه و 23 امامزاده در فاصله 165 کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول