اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

ورزش در سلامت و بازگشت معتادان به جامعه نقش اساسی دارد

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی گفت: ایجاد فضاهای ورزشی و تقویت برنامه‌های ورزشی در سلامت جامعه نقش اساسی دارد و گامی مؤثر برای معتادان به منظور سلامت و بازگشت آنان به جامعه است.

ورزش در سلامت و بازگشت معتادان به جامعه نقش اساسی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد ظهر امروز در مراسم افتتاح سالن ورزشی روستای ابراهیم‌آباد اراک به مناسبت گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه ورزش می‌تواند هم جلوی معتاد شدن به مواد مخدر را بگیرد و هم می‌تواند در بازگشت معتادان و سلامت و تندرستی آنان نقش اساسی داشته باشد تاکید کرد: ساخت سالن‌های ورزشی در اردوگاه‌های معتادان باید به صورت ویژه انجام شود.

وی اظهار داشت: کشور ما در مبارزه با قاچاق مواد مخدر 4 هزار و 500 شهید و حدود 12 هزار جانباز تقدیم کرده است و در این راه سر‌آمد کشورهاست و این از افتخارات انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه در دهه اول انقلاب اسلامی مبارزه با قاچاق مواد مخدر و در ادامه علاوه بر مبارزه پیشگیری و درمان را نیز به صورت جدی دنبال کرده‌ایم تصریح کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی در دنیا مخالفت‌های استکبار جهانی و نظام سلطه با ایران اسلامی به شکل‌های مختلف از جمله ترویج و گسترش مواد مخدر بروز کرد.

شعبانی‌فرد افزود: هدف دشمنان نظام اسلامی از ترویج و گسترش مواد مخدر فروپاشی و سست کردن بنیان خانواده، ضعیف کردن ایمان و اندیشه‌های اسلامی به خصوص در بین جوانان کشور و انحطاط فرهنگی جامعه است که با این روش دشمن در صدد نابود کردن کشور از داخل و رسیدن به اهداف پلید خود است.

وی با بیان اینکه ترویج و گسترش مواد مخدر در کشورهای اسلامی از نقشه‌های قدیمی استعمار است ادامه داد: دشمنان با این حرکت و با به‌کارگیری شبکه‌های ماهواره‌ای، اینترنتی و ... برای کاهش قدرت مسلمانان و بی‌انگیزگی در مورد استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی آنان و ضربه زدن به کشورها و تضعیف دینداری توطئه می‌کنند.

استاندار مرکزی افزود: آلوده شدن مردم به مواد مخدر به خصوص جوانان ایران اسلامی که استعدادها، توانمندی و ظرفیت‌های بسیاری دارند علاوه بر اینکه نقشی را که آنان باید در جامعه ایفا کنند از بین می‌برد همچنین سبب مشکل و معضل بزرگی برای کشور هم می‌شود. 

شعبانی‌فرد با اشاره به اینکه نگاه اسلام به سلامت و پاکی جامعه بسیار جدی است گفت: مردم به خصوص تشکل‌های مردم نهاد باید در مبارزه با قاچاق و آگاه کردن مردم نسبت به این پدیده شوم تمام تلاش خود را به کار گیرند.

وی خواستار اشتغالزایی معتادان با برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارتی از سوی اداره کل فنی و حرفه‌ای شد و تاکید کرد: در این راه مهم دستگاه‌های مربوطه از جمله اداره کل ورزش و جوانان، بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باید با یک برنامه‌ریزی دقیق گام بردارند.  

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: سالن ورزشی روستای ابراهیم‌آباد که از سال 1390 کار ساخت آن آغاز شده به منظور فعالیت‌های ورزشی رشته‌های فوتسال، والیبال، هندبال، بدمینتون، آمادگی جسمانی، تنیس روی میز، شطرنج، همگانی و روستایی عشایری تدارک دیده شده است.

سعید ملکی با اشاره به اینکه ایجاد سالن ورزشی در اردوگاه اقامت اجباری معتادان می‌تواند سبب توسعه فعالیت‌های ورزشی و سالم‌سازی و بازگشت آنان به جامعه شود اظهار کرد: این اداره کل با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی آماده توسعه فعالیت‌های ورزشی، برگزاری همایش‌های عمومی و تخصصی، جشنواره‌های ورزشی، فعال کردن تشکل‌های مردم نهاد در مبارزه با قاچاق و مصرف مواد مخدر است.

عملیات ساخت سالن ورزشی روستای ابراهیم‌آباد از سال 1390 و به مساحت یک‌هزار و 50 مترمربع با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون ریال صورت گرفته است.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول