اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس حقوق شهروندی استانداری چهارمحال و بختیاری:

مواد مخدر عامل فاصله گرفتن انسان از معنویات است

خبرگزاری فارس: کارشناس حقوق شهروندی و ستاد صیانت استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: مواد مخدر عامل فاصله گرفتن انسان از دین و ارزش‌های انسانی است.

مواد مخدر عامل فاصله گرفتن انسان از معنویات است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام اقبال راستگویی پیش از ظهر امروز در همایش سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در این استان اظهار داشت: در آیات و روایات دینی در مذمت و پرهیز از مصرف استفاده از مواد مخدر توصیه‌های بسیاری شده است که امت مسلمان باید به آن توجه داشته و با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی خود را از خطر این مواد مصون نگاه دارند.

وی با اشاره به آیات و روایات دین اسلام، بر ضرورت مبارزه با مواد مخدر در جامعه تاکید کرد و افزود: مبارزان با مواد مخدر ارزش و جایگاه والایی در نزد پروردگار متعال دارند به گونه‌ای که از نظر پاداش مادی نمی‌توان حق آن‌ها را به خوبی ادا کرد.

راستگویی ادامه داد: آثار مخرب مواد مخدر در زندگی فردی و اجتماعی افراد به اندازه‌ای است که سایر جنبه‌های زندگی فرد را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و او را از زندگی ساقط می‌کند.

کارشناس حقوق شهروندی و ستاد صیانت استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به آثار زیان‌بار مواد مخدر، تصریح کرد: دور شدن از یاد و ذکر خدا و عبادت و بندگی و پشت پا زدن به احکام الهی و شریعت نبوی از مهم‌ترین این آثار است.

راستگویی ادامه داد: مصرف مواد مخدر، دین، ایمان، شرف و استقلال و سلامت روح و جسم انسان را از بین می‌برد.

وی گسترش فحشا و بی‌بندوباری را از دیگر آثار مخرب مصرف مواد مخدر دانست و گفت: مصرف مواد مخدر سبب می‌شود تا انسان به خودفروشی و فحشا پناه ببرد.

راستگویی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم اسلام(ص)، مصرف مواد مخدر را عاملی در فاصله گرفتن انسان از دین دانست و اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) در روایتی می‌فرماید، کسی که گناه مصرف مواد مخدر را سبک بشمارد کافر است.

کارشناس حقوق شهروندی و ستاد صیانت استانداری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: سرمایه ملت ایران ایمان است و دشمنان نیز همواره با ترفندهای مختلف از جمله تولید و توزیع مواد مخدر در پی از بین بردن ایمان و اعتقادات دینی این ملت هستند.

راستگویی با بیان اینکه مواد مخدر منشأ بسیاری از انحرافات اجتماعی است، خاطرنشان کرد: به میزان اهمیت مبارزه با مواد مخدر تاکنون اقدامات صورت گرفته مطلوب نبوده که این امر تعامل و همکاری اقشار مختلف و نخبگان عرصه‌های گوناگون کشور را می‎‌طلبد.

گفتنی است در پایان این همایش از فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدر این استان تجلیل به عمل آمد و مراسم امحاء مواد مخدر در پارک ملت شهرکرد برگزار شد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول