اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با نیمه شعبان

مراسم احیا در 10 امامزاده شاخص اصفهان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: همزمان با نیمه شعبان جاری مراسم احیا در 10 ‌امامزاده شاخص موجود در استان و بقاع متبرکه و مساجد موجود در سطح استان برگزار می‌شود.

مراسم احیا در 10 امامزاده شاخص اصفهان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه برگزاری برنامه‌های مذهبی و معنوی در اماکن متبرکه از نیاز‌های جامعه امروز تلقی می‌شود، اظهار کرد: برگزاری مراسم احیا در شب نیمه شعبان در سطح اماکن متبرکه برای احیای روح معنویت و مهیا شدن معنویت در مردم یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها و محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شب‌زنده‌داری و احیا در شب نیمه شعبان مستحب است، اضافه کرد: با توجه به این موضوع برگزاری مراسم احیا به مناسبت نیمه شعبان در اماکن متبرکه موجود در سراسر کشور یکی از دستور‌العمل‌های سازمان اوقاف و امور خیریه به شمار می‌رود.

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به برنامه‌های این اداره به مناسبت نیمه شعبان جاری اشاره و تصریح کرد: همزمان با نیمه شعبان جاری مراسم احیا در 10‌امامزاده شاخص موجود در استان و بقاع متبرکه و مساجد موجود در سطح استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه همچنین مراسم احیا به مناسبت شب نیمه شعبان به صورت ویژه در مسجد سید اصفهان نیز برگزار می‌شود، ادامه داد: در سال‌های گذشته این مراسم در بقاع متبرکه و امامزاده‌های استان نیز برگزار شده اما در سال جاری این مراسم نظم و انسجام بیشتری به خود گرفته است.

نقدعلی با اشاره به اینکه روحیه معنویت‌گرایی بر مردم اصفهان حاکم است، تاکید کرد: با توجه به فرهنگ و سابقه اصفهان در زمینه مباحث مذهبی اصفهانی‌ها طالب و خواستار برگزاری این مراسم هستند.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول